مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز اعلام کرد که در اجرای صیانت از آبخوان‌ها و سفره‌های زیر زمینی، ۲ هزارو ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در مناطق مختلف این استان مسدود شد.  

چاه غیرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داود نجفیان سه‌شنبه ۱۹ آذر اظهارداشت: اکنون حدود ۱۷ هزار حلقه چاه در استان البرز وجود دارد که ۱۱ هزار حلقه چاه آنها غیر مجاز است.  

او با اشاره به این‌که پر کردن چاه‌های غیر مجاز برای شرکت آب منطقه‌ای البرز هزینه‌ براست، ‌افزود: برای مسدود کردن هرحلقه چاه غیرمجاز حدود پنج تا ۱۰ میلیون تومان اعتبار لازم است.  

نجفیان افزود: در بحث پرکردن چاه‌های غیر مجاز اکنون اولویت با انسداد چاه‌هایی است که در بخش کشاورزی و بالای ۱۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارند.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز خاطرنشان کرد: با پر کردن هرحلقه چاه غیرمجاز مقادیر قابل توجهی از مصرف آب سفره‌های زیر زمینی جلوگیری خواهد شد.  

وی اظهارداشت: سال گذشته ۱۱۰ دستگاه حفارغیرمجاز توسط نیروهای شرکت آب منطقه‌ای البرز ضبط شد.  

نجفیان با اشاره به این‌که یکی از موانع اصلی در این بخش عدم مشارکت مردم است، ‌گفت: با توجه به این‌که سفره‌های زیرزمینی محدود بوده و سهم افراد نیز دربرداشت از آنها مشخص است هر حلقه چاه غیرمجاز که حفرشود از سهم افرادی که دارای چاه مجاز هستند، کاسته می‌شود اما برخی افراد از کنار این موضوع به راحتی می‌گذرند و حفر چاه‌های غیرمجاز در مناطق مختلف را به شرکت آب منطقه‌ای البرز اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.  

این مسئول بیان داشت: اکنون قوه قضاییه و دولت به دنبال حذف چاه‌های غیرمجازو اضافه برداشت‌ها هستند و اکنون تنها مشکلی که وجود دارد بحث اعتبار برای انسداد چاه‌های غیر مجاز است.  

نجفیان تاکید کرد که اگر با جمعیت موجود برای حفظ کشاورزی و سفره‌های زیر زمینی چاه‌های غیرمجاز مسدود شود مشکلی برای تامین آب از سفره‌های زیر زمینی نخواهیم داشت.  

اکنون استان البرز دارای پنج دشت است که چهار دشت آن به لحاظ کمبود منابع آبی زیرزمینی ممنوعه اعلام شده است.  

کد خبر 469186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha