پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صدها نفر از زنان در میدان تایمز شهر نیویورک جمع شدند و به تجاوز نظامی پنج ساله آمریکا به عراق اعتراض کردند.

گروه بریگاد مادربزرگان صلح‌جو در حرکتی نمادین، با بافتن بافتنی برای سربازان آمریکایی در این میدان به جنگ اعتراض کردند. در این تظاهرات اعلامیه‌هایی مبنی بر پایان جنگ در اسرع وقت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تظاهرکنندگان گفتند: بیش از سه هزار و ‪ ۹۰۰‬سرباز آمریکایی کشته و بیش از ‪ ۲۵‬هزار نفر زخمی شده‌اند، دهها هزار غیرنظامی بی‌گناه عراقی کشته، زخمی یا مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند تظاهرکنندگان تصریح کردند:در حالی که شهروندان ما بدون بیمه بهداشت و درمان، مسکن مناسب یا فرصتهای شغلی خوب هستند، هر دقیقه این جنگ ‪۵۰۰‬ هزار دلار هزینه دارد.

معترضان اشاره داشتند این جنگ بی‌پایان، غیرعادلانه و بر اساس دروغ است.

در بیانیه‌ای که این گروه منتشر کردند، اشاره نمودند: دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا در ژوییه ‪ ۲۰۰۲‬رابطه القاعده با عراق را تایید کرد، در اوت ‪ ۲۰۰۲‬دیک چنی معاون بوش گفت که هیچ شکی وجود ندارد که صدام سلاحهای کشتار جمعی دارد و سپتامبر ‪ ۲۰۰۲‬بوش تصریح کردکه رژیم عراق تسلیحات شیمیایی و میکروبی دارد.

این بیانیه تصریح دارد: همه اینها دروغ از آب درآمد و اکنون زمان آن رسیده که دروغ و جنگ را پایان دهیم.

در بین تظاهرکنندگان خانمی کهنسال در حالی که روی ویلچر بود پلاکاردی را حمل می‌کرد که در آن با شادمانی تاریخ پایان ریاست جمهوری بوش ذکر شده بود.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان پلاکاردی را حمل می‌کرد که روی آن نوشته بود از نیروهایمان محافظت کنیم و بوش را استیضاح نماییم و مردم به دستور کار بوش نه می‌گویند.

گزارش‌های حکایت از آن دارد که در پنجمین سالگرد اشغال عراق ، تظاهرات جداگانه‌ای در سراسر آمریکا برگزار شد و پلیس صدها تظاهرکننده را به بهانه‌های مختلف دستگیر کرده است.

کد خبر 46918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز