مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی با بیان این‌که پرورش قارچ از جمله مشاغل خانگی مناسبی و درآمدزا است، از تولید سالانه ۳۶۰۰ تن قارچ در گیلان خبر داد.

پرورش قارچ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گیلان، مهندس پارسافر با بیان اینکه پرورش قارچ از جمله مشاغل جانبی است که در کنار تولید برنج می‌تواند نقش موثری در افزایش درآمد شالیکاران داشته باشد، گفت: استان گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب برای تولید قارچ بسیار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از پایان سال‌جاری یک واحد تولیدی با ظرفیت ۶۶۰تن قارچ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در حال حاضر ۲۸۵۰تن قارچ گیلان به صورت صنعتی و ۷۵۰تن به صورت مشاغل خانگی تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی خاطرنشان کرد: پرورش قارچ از جمله مشاغل خانگی مناسبی است که همه افراد خانواده معمولا در تولید آن سهیم هستند و درآمد خوبی از فروش این محصول نصیب خانواده‌های کشاورزان می‌شود.

وی افزود: قارچ‌های تولید شده در گیلان علاه بربازارهای استان به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

مهندس پارسافر با اشاره به ورود قارچ به عرصه صنایع غذایی صنعتی گفت: قارچ جای خود را در بین سفره‌های مردم بیش از گذشته باز کرده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده گیلان می‌تواند در افزایش تولید این محصول در کشور نقش موثری ایفا کند.

کد خبر 469172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha