مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث دیواره و ساماندهی کف رودخانه بشار نیاز است.

بشار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا ، علی داوودی مهر روز سه شنبه ۱۹ آذرماه اظهار داشت: این میزان اعتبار مصوب سال جاری است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بنا به حساسیت موضوع تخصیص ۱۰۰ درصدی آن را در نظر خواهد گرفت.

وی افزود: بارندگی سیل آسای ابتدای سال جاری خسارت زیادی به بستر رودخانه بشار وارد کرد که این امر ساماندهی حاشیه این رودخانه را اجتناب ناپذیر کرده است.  

داودی مهر افزود:  عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه بشار در محدوده رجا با هدف حفاظت از ترانشه و ترمیم جاده مجاور ۱۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: در صورت تأمین اعتبار لازم پیش بینی می شود که این طرح تا پایان امسال اجرا شود.

داوودی مهر تصریح کرد: علاوه بر خسارت سیل در سالهای گذشته، متخلفان خسارت جبران ناپذیری به حاشیه این رودخانه وارد کردند.  
وی افزود: به دلیل فعالیت‌های غیر کارشناسی در بستر و حریم رودخانه و ایجاد ترانشه کاذب، عملیات ساماندهی رودخانه از سوی کارشناسان مجرب در حال انجام است.

داودی مهر تصریح کرد: پس از وقوع سیلاب در سال جاری ساماندهی حریم رودخانه های مهم استان با تامین اعتبار اجرایی شد.

رودخانه بشار به طول ۱۲۰کیلومتر در مرز کهگیلویه و بویراحمد با فارس سرچشمه می گیرد و در مرز این استان با چهارمحال و بختیاری آنجا که کارون می‌زاید، تمام می‌شود.

این رودخانه در مسیر خود همسایه ۳۰۰ روستا و آبادی بوده و نان‌ و آب بر سر سفره هزاران نفر از مردمان کوهپایه‌های زاگرس می‌گذارد و ناجی آن‌ها در سال‌های بی‌آبی و خشک‌سالی بوده است.

یکهزارو ۴۰۰ کیلومتر رودخانه و بیش از ۱۱هزار کیلومتر آبراهه و مسیل در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.

کد خبر 469162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha