رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: ۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای مرمت اثر تاریخی مسجد جامع ساوه هزینه شد.

مسجد جامع ساوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رضا ایاز از اختصاص ۳ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت اثر تاریخی مسجد جامع ساوه خبر داد و اظهار کرد:‌ این میزان اعتبار صرف عملیات بندکشی، موریانه‌زدایی، رفع خطر گنبد و اصلاح و مرمت این اثر تاریخی شده است.

وی با اشاره به این که عملیات اجرایی مرمت مسجد جامع ساوه از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: این مهم تا دو سال آینده ادامه دارد.

وی بیان کرد: مجموعه تاریخی مسجد جامع یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد این شهرستان به شمار می‌رود که مورد علاقه و بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

ایاز از مرمت اثر تاریخی قیز قلعه ساوه در سال گذشته خبر داد و گفت: برای مرمت این بنای تاریخی در مجموع ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: قیز قلعه یکی از آثار تاریخی ساوه در مناطق مرتفع و سخت گذر واقع در ارتفاعات رشته کوه اندیس و در مجاورت روستای قیز قلعه قرار دارد.

ایاز افزود: قیز قلعه و مسجد جامع جزء آثار ملی به شمار می‌روند که هر ساله در ایام تعطیل به ویژه نوروز پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری هستند.

کد خبر 469156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha