تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) حق‌التولیت مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی را در ۳۷ سال خدمت در آستان قدس حدود ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

حجت‌الاسلام احمد مروي

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام احمد مروی که به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) سخن می‌گفت، در بخشی از برنامه دستگاه امام هشتم را یک دستگاه سلطنتی توصیف کرد و افزود: «عده‌ای می‌گویند نباید تلقی اینچنین داشت و اشرافی‌گری اتفاق افتاده است اما این‌طور نیست. آیت‌الله طبسی ۳۷ سال تولیت آستان بود اما حتی خانه‌اش را عوض نکرد و یک ریال حق‌التولیت برنداشت. اگر می‌خواست بردارد، ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیارد می‌شد.»

تولیت آستان قدس رضوی که ظاهرا به انتقاد برخی دانشجویان از دوره حضور مرحوم واعظ طبسی در تولیت آستان پاسخ می‌گفت، به ظرفیت حرم رضوی در گذشته و امروز اشاره کرد و گفت: «بسیاری از ساخت‌وسازها از حق‌التولیت آیت‌الله طبسی ساخته شده است. نباید گذشته را به کل محو کنیم. ایشان از دوستان صمیمی رهبر انقلاب در قبل و بعد انقلاب و بسیار بااخلاق، متواضع و متخلق بود.»

گذشته از محتوای جلسه تولیت آستان قدس با دانشجویان، ماجرای حق‌التولیت ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیاردی در ۳۷ سال حضور آیت‌الله واعظ طبسی در آستان امام رضا(ع) می‌تواند موضوع یک بحث جدی و چالشی باشد. با یک حساب ساده می‌توان دریافت حق‌التولیت هر ماه حضور مرحوم واعظ طبسی رقمی حدود ۱.۵ میلیارد تومان می‌شود که در این صورت، ماجرای حقوق‌های نجومی وارد مرحله‌ای تازه و رکوردهای پیشین فرسنگ‌ها جابه‌جا شده است.

باید دید آیا دو تولیت اخیر آستان قدس رضوی یعنی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی و حجت‌الاسلام مروی هم حق‌التولیت میلیاردی داشته و دارند و رقم ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد حق‌التولیت برای ۳۷ سال خدمت در محضر و حرم امام رضا(ع) چگونه محاسبه شده است؟

کد خبر 469145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha