مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۳۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در این استان به شبکه سراسری گاز متصل و از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

واحد صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد فعله‌گری سه‌شنبه ۱۹ آذرماه اظهار داشت: امسال ۱۸۰ واحد تولیدی در استان به شبکه سراسری گاز متصل شده و قرار است این تعداد تا پایان سال جاری این تعداد به ۳۰۰ مورد برسد.

وی اضافه کرد: تاکنون به ۲ هزار و ۲۸۱  صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه CNG در نقاط مختلف این استان گازرسانی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی در استان کردستان برای گازرسانی شناسایی شده است، افزود: از این تعداد به ۴۸۲ واحد، گازرسانی و در مصرف ۳۴ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است.

فعله‌گری تاکید کرد: این شرکت برای گازرسانی به هر واحد صنعتی براساس مصرف تا سقف ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه می‌کند که در صورت مصرف مازاد، خود واحد تولیدی باید مابقی هزینه گازکشی را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی در حال اجراست، اضافه کرد: ۶۲ واحد در مرحله انتخاب پیمانکار و تعداد ۳۶ واحد صنعتی دیگر نیز در مرحله مطالعاتی و اقدام برای برگزاری مناقصه است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، هر واحد صنعتی که سه سال از سوخت فسیلی استفاده کرده باشد در لیست شرکت گاز کردستان قرار گرفته و گازرسانی به آن صورت می‌گیرد.

شرکت گاز کردستان حدود ۵۲۸ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی، عمومی و ادارات دارد و  بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

کد خبر 469131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha