رئیس گروه بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی کردستان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان وظیفه دارند غذاهای محلی کردستان را به مسافران خود عرضه کنند.

غذاهای سنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آوات مکاری اظهار کرد: بیشتر اقامتگاههای بوم گردی استان در روستاهای هدف گردشگری همچون پالنگان، دولاب، گلین، سلین و بلبر قرار دارد.

وی افزود: این روستاها علاوه بر تابستان در فصل های سرد سال هم پذیرای مسافران و گردشگران هستند.

رییس گروه بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی کردستان گفت: اقامتگاه های بوم گردی در استان وظیفه دارند غذاهای محلی کردستان را به مسافران خود عرضه کنند.

وی ادامه داد: "یکاوه"، غذایی پلویی متشکل از برنج، گوشت، پیازداغ، خرما و کشمش، "هالاو"، غذایی آبگوشتی اما متفاوت از آبگوشت دیگر مناطق کشور، "بروش"(نوعی پیش غذا)، شایان پلو، شلمین، قیمه و کَوَر(گوشت و سبزی تره)، بریان به، از جمله غذاهای محلی است که در این مراکز پخت می شود.

مکاری افزود: بیشتر این غذاها مختص فصل زمستان است و مسافران می توانند با سفر در فصل زمستان طعم غذاهای سنتی کردستان را نیز بچشند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حمام عبدالخالق یکی از بناهای قدیمی شهر سنندج با کمک بخش خصوصی در فضایی کاملا سنتی این غذاهای محلی را عرضه می کند.

کد خبر 469118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha