مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

سینما صنعتی که آن را هنر هفتم می‌نامند و باید گفت هنری است که در بطن و متن آن سایر هنرها از تئاتر گرفته تا موسیقی و مجسمه‌سازی و معماری را به همراه دارد.سرخه بعد از سال‌ها صاحب سینما شد و اکنون این سینما یک سال است که تعطیل شده‌است.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سینما امروزه چهارمین قدرت دنیا محسوب می‌شود و توانسته است مرزهای فرهنگی کشورها را درنوردد و این بدان معناست که فعالان و متولیان حوزه فرهنگ و هنر باید بیش از این‌ها به این هنر بها دهند.

اهمیت و جایگاه این هنر صنعت خود بهانه‌ای شد تا علت تعطیلی یک‌ساله سینمای شهرستان سرخه را از متولیانش جویا شویم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سرخه، استان سمنان در این زمینه گفت: سینمای سرخه از سال ۱۳۹۳ به‌نوعی با اکران فیلم «محمد رسول‌الله» افتتاح شد و خوشبختانه مورد استقبال و اقبال جمع زیادی از مردم در آغاز راه مواجه شد.

علی فیض عنوان کرد: خوشبختانه استانداردهای لازم و موردنیاز راه‌اندازی سینما در سرخه با مشارکت و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان فراهم شد.

محمود قبیله مدیر سینما باران سرخه نیز پاسخ داد: راه‌اندازی سینما در سرخه از مطالبات مردم این شهرستان بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های متعدد موفق به اخذ مجوز شدیم و خوشبختانه فیلم‌های اکران شده در سینما باران سرخه با استقبال خوب مردم مواجه بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه علیرغم تلاش‌های انجام‌شده از جمله تبلیغات، نصب بنر، تبلیغ در فضای مجازی و راه‌اندازی کانالی ویژه سینما باران استقبال مردم از فیلم‌های اکران شده بر پرده سینما باران سرخه هرروز کمرنگ‌تر می‌شد.

مدیر سینما باران سرخه گفت: شرکتی که دستگاه‌های سینما باران سرخه را در اختیارمان قرار داده است در اولتیماتومی خواهان جمع‌آوری سیستم‌ها و دستگاه‌های این سینما از سرخه و انتقال آن به شهرستان‌های دیگر به دلیل کم شدن استقبال مردم شد که با پافشاری و پیگیری‌های متعدد از بردن دستگاه‌ها جلوگیری کردیم.

قبیله بیان کرد: این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند؛ چراکه نام سینما باران سرخه در نامه دریافتی از وزارت فرهنگ و ارشاد در زمره سینماهای غیرفعال ذکرشده است و بر اساس این نامه درصورتی‌که سینما باران سرخه ظرف مدت‌زمان یک ماه آینده فعال نشود؛ سیستم و دستگاه‌های مرتبط با این سینما به دیگر شهرستان‌ها انتقال می‌یابد.

وی گفت: اگر بر اساس‌نامه فعالیت سینمای سرخه آغاز نشود و دستگاه‌های مرتبط با این سینما به دیگر شهرستان‌ها انتقال یابد؛ دیگر نمی‌شود کاری انجام داد و شاید دیگر شاهد بازگشت سینما به شهر سرخه نباشیم و چراغ سینما باران سرخه برای همیشه خاموش شود.

  1. فرهنگ و هنر از سبد خانوارهای ایرانی در حال حذف شدن است

مدیر سینما باران سرخه با اشاره به اینکه یکی از قطعات ویدئو پرژکتور ویژه نمایش فیلم در سینما باران سرخه دچار مشکل شده است اضافه کرد: این قطعه باید از خارج از کشور تهیه و خریداری شود؛ چراکه در داخل کشور موجود نیست و برای خریداری این قطعه وام با هزینه شخصی درخواست کرده‌ایم و تمام تلاش خود را برای فعالیت مجدد سینما باران سرخه انجام خواهیم داد.

قبیله هنر سینما را در جامعه امروز هنری مظلوم دانست و عنوان کرد: متأسفانه مردم همچون گذشته دغدغه فرهنگ و سینما را ندارند و یا اگر دارند بسیار کمرنگ است و شاید یکی از دلایل آن اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باشد؛ به هر دلیل و هر صورت باید گفت متأسفانه فرهنگ و هنر از سبد خانوارهای ایرانی در حال حذف شدن است.

  • مسئولان شهرستان سرخه حتی علت تعطیلی سینما را جویا نمی‌شوند

مدیر سینما باران سرخه افزود: یک سال است از تعطیلی سینمای سرخه می‌گذرد؛ اما مدیران و مسئولان این شهر حتی علت را جویا نشده‌اند که چرا تعطیل‌شده است.

قبیله تأکید کرد: انتظار ما از فرمانداری، شهردار شهر، آقایان دلسوز و دغدغه‌مند شهر سرخه، فعالان فرهنگی و هنری و حتی مردم این شهر بیش از این‌ها بود که متأسفانه با بی‌مهری‌های فراوانی این هنر صنعت در سرخه مواجه بوده است و حتی نپرسیدند چرا سینمای سرخه تعطیل‌شده است.

وی ضمن ابراز گلایه از بسیاری مسئولان این شهرستان که خود را فرهنگی و دوستدار فرهنگ و هنر می‌دانند گفت: سؤال اینجاست چرا در زمان اکران فیلم‌ها در طول این سال‌ها بسیاری از همین آقایان و دغدغه‌مندان و دوستداران فرهنگ و هنر به سینما نیامدند و استقبالشان بی‌فروغ بود و ما شاهد صندلی‌های خالی از حضور مسئولان در این شهر بودیم.

مدیر سینما باران سرخه عنوان کرد: شاید مردم بگویند فیلم‌های اکران شده در سینمای باران سرخه به روز نبود؛ در پاسخ باید بگویم متأسفانه قانون شرکت‌هایی که فیلم برای پخش می‌دهند این است که باید بلیط فروش سینما بالا باشد.

قبیله افزود: عدم استقبال مردم و از جمله مسئولان از دلایلی است که شرکت‌های پخش فیلم‌های درجه سه برای پخش می‌دهند و یا اینکه فیلم‌ها را یک ماه پس از اکران در سینماهای استان‌ها و شهرستان‌های دیگر به ما می‌دهند.

وی با بیان اینکه سینما عامل رشد فرهنگ جامعه محسوب می‌شود و در این مقوله بسیار حائز اهمیت است افزود: اگر برای ما مقدور بود ما می‌گفتیم مردم رایگان فیلم‌ها را در سینما ببینند؛ ولی به دلیل تهیه کردن هزینه‌های جانبی از جمله پرداخت پول شرکت نصب کننده دستگاه‌ها و نداشتن حامی و اسپانسر مالی واقعاً مقدور نیست.

مدیر سینما باران سرخه از حمایت برخی نهادها و ارگان‌ها نظیر سپاه ناحیه سرخه و آموزش‌وپرورش سرخه قدردانی کرد و گفت: در صورت رفع مشکل و راه‌اندازی مجدد سینما باران سرخه این قول را می‌دهم که اکران فیلم‌ها از بهمن‌ماه در این سینما مجدداً آغاز شود و همه این‌ها منوط به استقبال مردم است.

کد خبر 469114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha