سرپرست گروه موسیقی «وارش» سمنان گفت: اقبال عمومی نسبت به موسیقی ایرانی در بین خانواده‌های سمنانی خوب است و دغدغه فراگیری آن از سوی فرزندان آن‌ها باید از سوی آموزشگاه‌ها به درستی هدایت شود.

موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرید نجم الدین روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه ابراز داشت: تعداد زیاد آموزشگاه های موسیقی در شهر سمنان نشان از استقبال موسیقی است و  بر همین اساس  آموزشگاه‌ها و مدرسان موسیقی باید ضمن بالابردن کیفیت تدریس و آموزش بر اساس متد روز، زمینه انتشار موسیقی سالم را در شرایطی مناسب از طریق آموزش همراه با رافت متناسب با روح این هنر ارتقا دهند تا  پرورش استعدادهای موسیقی بیش از پیش در این شهر افزایش یابد.

نجم الدین با اشاره به فعالیت گروه موسیقی وارش سمنان گفت: این گروه از سال ۱۳۸۹ با نظارت استاد مجید درخشانی شروع به فعالیت کرد و در این  مدت کنسرت هایی را با استقبال خوب هنرمندان و مردم هنردوست سمنان برگزار کرد که از مهم ترین  آن می‌توان به حضور و همراهی استاد مجید درخشانی  در این گروه اشاره کرد.

وی به برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت«گذار» در روزهای آینده اشاره و خاطر نشان کرد: آهنگسازی و ملودی پردازی قطعه «گذار» تحت تاثیر عکس های مفهومی از محمود قدس نویسنده، شاعر و عکاس  سمنانی بهره برده است که در این کنسرت همفکری و نظرات وی در تولید قطعات موثر بوده است.  

وی  افزود: کنسرت «گذار»، در روزهای آینده، با تمام اجراهای پیشین گروه «وارش» متفاوت است و با رویکردی جدید نسبت به موسیقی ایرانی سعی بر ارائه تجربه ای نو برای گروه وارش  دارد و تنظیم قطعات توسط  مهران امیدیان از نوازندگان و آهنگسازان سمنان انجام شده است که به  پویایی قطعات کمک شایانی کرده است.

کنسرت موسیقی «گذار» توسط گروه موسیقی وارش ۲۱ و ۲۲ آذر ۹۸ ساعت ۲۰ در تئاتر شهر سمنان اجرا می شود و وحید نجم الدین، محسن امیدیان، وصال صالحیان، مهران امیدیان، مهدی شیرپوری، سامان رهبر، امین چراغیان، سروش معمار و فرید نجم الدین، نوازندگان این گروه را تشکیل می‌دهند.

گروه وارش تا کنون چند کنسرت در سمنان از جمله کنسرت های «رهگذر کوچه عشق»، «سخن عشق»، «باده ناب» و «رقص جان» را  برگزار کرده است که  تصنیف های اجرا شده توسط این گروه در آلبومی به نام «هر چه بود گذشت» با آهنگسازی و ملودی پردازی فرید نجم الدین و تنظیم مهران امیدیان و وصال صالحیان، با نظارت استاد مجید درخشانی و به خوانندگی مجتبی عسگری در سال ۹۵ منتشر شد، این آلبوم  در جشنواره موسیقی «ایرج بسطامی» با داوری فریدون شهبازیان، حسام الدین سراج، بهداد بابایی، ارژنگ سیفی زاده و خانم فاطمه بسطامی حائز رتبه سوم در کشور شد.

کد خبر 469089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha