سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز طرح سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت این استان خبر داد.

حیات وحش

به گفته همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد فتحی بیرانوند امروز با اعلام این خبر گفت:در راستای برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظت، اطلاع از زاد  و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال های قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان با سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد آغاز شد.

وی اظهار داشت: این سرشماری با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان، کارشناسان، معتمدین محلی، سازمان های مردم نهاد زیست محیطی و متخصص انجام می شود.

فتحی بیرانوند ادامه داد:با توجه به اقدامات خوبی که در سال های گذشته در خصوص احداث پاسگاه ها، بالا بردن ضریب حفاظت، فرهنگ سازی و برخورد با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز صورت گرفته  شاهد افزایش جمعیت گونه های جانوری از جمله کل و بز، قوچ  و میش در این مناطق هستیم.

وی عنوان کرد: در این سرشماری گونه های شاخص حیات وحش شامل کل و بز، قوچ و میش و خرس و پلنگ در سطح مناطق تحت مدیریت استان شمارش می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:پس از بررسی آمار و اطلاعات در خصوص تعداد، ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود و نیز وضعیت زیستگاه ها نسبت به ارتقای وضعیت موجود برنامه ریزی خواهد شد.

کد خبر 469081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha