مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲۸۴ هزار و ۶۴۷ خانوار معادل ۷۳. ۷ درصد خانواده‌های یارانه بگیر استان از بسته حمایت معیشتی دولت بهره‌مند شدند.  

یارانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود بابایی روز سه شنبه ۱۹ آذر افزود: ۳۸۶ هزار و ۲۱۹ خانوار قزوینی با ۸۷۴ هزار و ۲۳۵ نفر جمعیت، یارانه ۴۵ هزار تومانی دولت را دریافت می‌کنند.  

وی با اشاره به سامانه ۶۳۶۹ برای ثبت اعتراض‌ها در خصوص یارانه حمایت معیشتی دولت، اضافه کرد: هنوز آمار اعتراضات ثبت شده در این سامانه به تفکیک استانی از سوی دبیرخانه ستادی اعلام نشده است ولی از روز اول اعتراضات تاکنون حدود ۱۶ هزار خانوار در سطح کشور اعتراض خود را از دریافت نکردن یارانه حمایتی ثبت کرده اند.  

بابایی گفت: خانوارهای معترض به این موضوع می‌توانند بعد از دریافت یک کد رهگیری از سامانه ۶۳۶۹ وارد پایگاه حمایت شده و اعتراض خود را ثبت کنند.  

این مسئول اضافه کرد: به اعتراض‌های ثبت شده در این پایگاه، ظرف یک ماه رسیدگی شده و نتیجه به سرپرستان خانوار ارسال می‌شود و اگر اعتراض آنها پذیرفته شود یارانه حمایتی طی ماه‌های پرداخت نشده به حساب سرپرستان واریز خواهد شد.  

وی با اشاره به خانوارهای غیرمشمول در این طرح، اضافه کرد: کسانی که همزمان دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو هستند یا بیش از ۲ واحد و سه کارگر بیمه شده یا سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند از شمول دریافت یارانه سبد حمایتی خارج می‌شوند.  

این مسئول گفت: همچنین برای خانوارهای یک تا پنج نفره یک سقف معین درآمدی از چهار تا هشت میلیون تعیین شده است که افراد قرار گرفته در آن مشمول یارانه حمایتی نخواهند شد.  

یارانه حمایت معیشتی دولت همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین در آبان ماه سال جاری اجرایی شد.  

بر اساس این طرح مقرر شده است که به خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دونفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۲۰۵ هزار تومان یارانه حمایتی جبرانی افزایش قیمت بنزین تعلق بگیرد.  

کد خبر 469079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha