چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

هشمهری آنلاین: حمایت نمایندگان حزب جامعه دمکراتیک از درخواست نماینده حزب ملی گرای حرکت ملی برای اعلام روز ‪ ۲۱‬مارس (نوروز) به عنوان روز عید رسمی در ترکیه این دو حزب را در یک موضع واحد قرار داد

به گزارش ایرنا، حزب حرکت ملی با گرایشات شدید ملی گرایی در اعتقادات و مواضع سیاسی کاملا در مقابل حزب جامعه دمکراتیک قرار دارد که معتقد به آزادی فرهنگی شهروندان غیر ترک ترکیه به ویژه در مناطق کردنشین این کشور است .

گزارش روز چهارشنبه (29 اسفند) رسانه‌های ترکیه حاکی است که آتیلا کایا در طرح خود پیشنهاد کرده است که عید نوروز به عنوان عید رسمی در ترکیه شناخته شود.

وی با یادآوری این که نوروز از صدها سال پیش در کشورهای مختلف جهان خصوصا کشورهای خاورمیانه به عنوان عید گرامی داشته می‌شود، گفت: در تقویم سابق ترکیه نیز نوروز به عنوان روز اول بهار شمرده می‌شد.

بعد از سخنان کایا، حسیب کاپلان نماینده مردم شیرناک از حزب جامعه دمکراتیک در مجلس ملی ترکیه در سخنانش با اعلام حمایت از این پیشنهاد خواهان تصویب این طرح با آرای همه نمایندگان مجلس شد.

حزب (حرکت) جامعه دمکراتیک که همه نمایندگانش از مناطق کردنشین ترکیه انتخاب شده اند، خواهان حل مساله کردهای ترکیه از طرق دمکراتیک است ملی گرایان ترکیه از جمله حزب حرکت ملی، حزب جامعه دمکراتیک را به داشتن مواضع همسو با پ .ک .ک متهم می‌کنند

کد خبر 46906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز