ایستگاه کوه‌سنگی خط دوم قطارشهری مشهد به عنوان "نخستین سازه ایستگاهی تیر شیشه‌ای" در کشور سه‌شنبه ۱۹ آذر طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی در این کلانشهر به بهره‌برداری رسید.

مترو مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد استان خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۹ آذر در حاشیه این مراسم گفت: این سازه در ایستگاهی ساخته شده که در جوار بوستان کوهسنگی به عنوان یکی از مکان‌های پر رفت و آمد و جاذبه‌های گردشگری، کلانشهر مشهد قرار دارد. سازه شیشه‌ای جدید به نحوی اجرا شده که حتی تیر و ستون آن نیز شیشه‌ای است.

کیانوش کیامرز افزود: این ایستگاه ۱۳۵متر طول، ۲۰ متر عرض و ۲۳ متر عمق دارد. برای تکمیل ایستگاه قطار شهری کوهسنگی مشهد هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه‌ شده‌ است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری این ایستگاه تمام ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری مشهد از بلوار طبرسی تا میدان شهید کاوه در این کلانشهر فعال هستند.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: همه تجهیزات این ایستگاه نظیر سامانه‌های اطفا و اعلام حریق، مخابرات و پله‌برقی آن نیز تکمیل شده‌اند.

وی همچنین در خصوص تامین ۶۰ دستگاه واگن مورد نیاز خط یکم قطارشهری مشهد نیز اظهار داشت: برای خرید این تعداد واگن تاییدیه‌های کارشناسی از وزارت کشور اخذ شده و به منظور اخذ مجوز خرید از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به زودی وارد مذاکره خواهیم شد تا این واگن‌ها قطارشهری مشهد تا سال ۱۳۹۹ وارد ناوگان شوند.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس‌جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

کد خبر 469041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha