سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تعیین ضرب‌العجل دو ماهه برای ارتقای کیفیت نان در اردبیل با همکاری کارخانه‌های آردسازی و خبازان خبر داد.

نان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رامین صادقی، اظهار کرد: با توجه به گله‌مندی مردم و مسئولان ارشد اردبیل از کیفیت آرد و نان سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تنظیم بازار و دبیر شورای آرد و نان تلاش می‌کند تا زنجیره تولید نان را ساماندهی کند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت غله اختلاط یکسان و مطلوب در توزیع گندم بین کارخانه‌های آرد انجام شده تا در وهله اول کیفیت تولید آرد را در این واحدها ارتقا دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دو ماه آینده کارخانه‌های آردسازی موظفند کیفیت خود را ارتقا دهند و مردم تفاوت محسوسی را در کیفیت نان مشاهده خواهند کرد و ضعف‌های گذشته از بین خواهد رفت.

صادقی افزود: اگر نانوایی‌ها نتوانند در این مهلت دو ماهه خدمات خود را کیفی‌تر و مطلوب‌تر کنند سهمیه آرد آنها قطع خواهد شد و در مراحل بعد نسبت به پلمپ این واحدها اقدان خواهیم کرد.

وی تعداد نانوایی‌های اردبیل را یک هزار و ۲۰۰ واحد اعلام و تصریح کرد: نصف این نانوایی‌ها سهمیه‌پز و نصف دیگر نیز آزادپز هستند که با نظارت دقیق به این واحدها باید در یک رقابت سالم کیفیت نان تولیدی خود را افزایش دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: ۸۳ واحد آزادپز فاقد پروانه در اردبیل فعالیت می‌کنند که نسبت به تعیین تکلیف آنها بر مبنای کیفیت اقدام خواهیم کرد تا واحدی که نسبت به این رویکرد درست عمل نکند از چرخه تولید خارج شود.

صادقی ادامه داد: نانوایی‌ها باید به ساعت پخت و شروع فعالیت خود دقت کنند تا صبح زود فعالیتشان را آغاز کرده و با حذف کامل جوش شیرین از چرخه تولید کیفیت تولید نان را با مطلوبیت به پیش ‌ببرند.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند هرگونه شکایت خود را از کیفیت پائین نان تولیدی در اردبیل با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند و دادستان اردبیل به عنوان مدعی‌العموم به این پرونده ورود پیدا کرده تا نسبت به مقابله با کم‌فروشی و سایر جرایم اقدام قانونی و به موقع انجام دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۹۸ درصد واحدهای نانوایی ما از جوش شیرین استفاده نمی‌کنند و نسبت به رعایت چونه نان با دقت بیشتری عمل می‌کنند که سعی بر این است تا در یک رقابت سالم افزایش سهمیه آرد را منوط به ارتقای کیفیت کنیم تا نانوایان حق و حقوق مشتری را رعایت کنند.

کد خبر 469035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha