علی‌اصغر عالمی، استاد دامغانیِ دانشگاه بالتیمور آمریکا شامگاه دوشنبه در حضور اصحاب رسانه در منزل شخصی خود این بنا را که ارزش آن ۲۰ میلیارد تومان تخمین زده شده به دانشگاه شهر زادگاهش اهدا کرد.

علي اصغر عالمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، علی‌اصغر عالمی فرزند مدیر عالمی دارای دکترای تخصصی (PHD) در رشته آگرونامی از دانشگاه بالتیمور مریلند آمریکا، شامگاه دوشنبه ۱۸ آذرماه در نشستی که با حضور اصحاب در منزل او برگزار شد، منزل سنتی و قدیمی خود را که ارزش ریالی ۲۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است، به دانشگاه دامغان اهدا کرد.

عبدالعلی بصیری رییس دانشگاه دامغان در ابتدای این نشست، گفت: دکتر علی‌اصغر عالمی با هدف ترویج فرهنگ وقف و هدیه در امور آموزشی و فرهنگی با پیشنهاد خودش، منزل سنتی‌اش را که از حیث ساخت و استحکام بی‌نطیر است، به دانشگاه دامغان اهدا کرد.

وی افزود: دکتر عالمی در گذشته در ایران مسئولیت‌های بزرگی را بر عهده داشته است که از جمله آن می‌توان به معاون مدیرکل شیلات ایران اشاره کرد. وی در کشور آمریکا و در شهر بالتیمور نیز همواره از افراد مسئولیت‌پذیر، تاثیرگذار و صاحب منصب بوده است.

رییس دانشگاه دامغان یادآور شد: در زمینه دانشگاهی در خارج از ایران هم، دکتر عالمی هر ساله جایزه‌ای نقدی موسوم به جایزه “Laurence Short Academic Award & Emergency LoanFOR F۱ STUDENTS” را به دانشجویان ممتاز خارجی (غیرآمریکایی) در دانشگاه بالتیمور مریلند اهدا می‌کند و این کار تقریبا سی سال است که با همت او و خانواده‌اش انجام می‌شود.

وی گفت: دکتر عالمی به عنوان خیّر برگزیده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معرفی شده و در آذرماه سال ۱۳۸۸ از وی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد. این کتابخانه با نام مدیر عالمی واقع در منطقه باغ عالمی شهرستان دامغان در سال ۱۳۷۴ و با زیربنای ۴۰۰ مترمربع بنا شده و عنوان اولین کتابخانه خیّرساز استان سمنان را در اختیار دارد.

رئیس دانشگاه دامغان همچنین گریزی به بورس تحصیلی «مدیر عالمی و بانو» زد و افزود: بورس تحصیلی «مدیر عالمی و بانو» از سال ۱۳۸۳ فعالیت خودش را آغاز کرده و تاکنون ۸۰ دانشجو از مزایای آموزشی، رفاهی و پژوهشی این بورس استفاده کرده‌اند.

وی با توجه به اینکه امسال نیز ۱۷ دانشجو در مقاطع مختلف نامزد استفاده از این بورسیه شدند، گفت: داوران برای پذیرش دانشجویان متقاضی استفاده از بورسیه شرایط فوق‌العاده سختی را در نظر می‌گیرند و داوران نیز هر سال تغییر می‌کنند. ضمن اینکه یکی از شروط نامزد شدن دریافت بورسیه مقاله و اقدامات پژوهشی است.

عبدالعلی بصیری همچنین گفت: منزل دکتر عالمی شامل ۵۰۰ مترمربع فضای سنتی و ۶۰۰ مترمربع فضای آپارتمانی است که دو واحد آن مسکونی و دو واحد آن اداری است و ارزش ریالی آن ۲۰۰ میلیارد ریال است.

همچنین در این نشست دکتر عالمی در سخنان کوتاهی ضمن ابراز شعف و شادمانی از اقدام خیرخواهانه خود، گفت: ارزش ساخت کتابخانه به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی و پرورش دانایی کمتر از درمانگاه، بیمارستان و مسجد نیست.

وی افزود: من از اینکه دانشجویان در زمینه کسب علم و دانش و امور پژوهشی قدم برمی‌دارند، بسیار خوشحالم و از همه اهالی رسانه نیز سپاسمندم.

بر اساس این گزارش، در پایان نشست نقل و انتقال سند مالکیت دکتر عالمی به نام دانشگاه دامغان انجام و با اهدا لوح سپاس و هدیه از اقدام خداپسندانه وی تجلیل شد.

کد خبر 469031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha