پلیس نیوزیلند می‌گوید انتظار ندارد پس از فوران آتشفشانی در جزیره سفید این کشور که دست کم پنج نفر را کشت و تا ۲۰ نفر را زخمی کرد، بازمانده‌ای در جزیره وجود داشته باشد.

White Island

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پلیس اعلام کرد که هلیکوپترهای امداد و سایر هواپیماها که پروازهای شناسایی هوایی روی این جزیره پس از فوران آتشفشانی آن در بعدارظهر روز دوشنبه ۱۸ آذر نشانه‌ای از حیات را پیدا نکرده‌اند. 

به گفته پلیس هر کسی که در این جزیره زنده مانده بوده در زمان تخلیه آن نجات داده شده است.

پلیس در بیانیه‌اش می‌گوید هنوز چندین نفر ناپدید هستند و افسرانش به طور اضطراری در حال کار برای تایید افراد فوت شده هستند.

شرایط ناپایدار، گازهای سمی و ریزش خاکستر مانع از کار گروه‌های امداد در جستجوی این جزیره که در فاصله ۴۸ کیلومتری ساحل شرقی جزیره شمالی نیوزیلند قرار دارد، شده است.

این کوه که فعالترین مخروط اتشفشانی نیوزیلند است در ساعت ۲:۱۱ بعدازظهر دوشنبه فوران کرد و توده‌ عظیمی از خاکستر را به آسمان فرستاد که از جزیره شمالی قابل دیدن بود.

به گفته پلیس حدود ۵۰ نفر در این هنگام در جزیره سفید بودند که بیش از ۲۰  نفرشان گردشگران استرالیایی بودند. بیست و سه نفر نجات پیدا کردند. همه این افراد نجات‌یافته زخمی هستند و عمدتا سوختگی دارند و هفت نفرشان که در شرایط بحرانی بودند به بیمارستان‌ها در شهرهای تورانگا و اوکلند پرواز داده شده‌اند.

کد خبر 468998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha