دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان از اسکان اضطراری ۲۰ نفر در برف و کولاک خبر داد و گفت: بیشتر حوادثی که از جمعه پانزدهم آذر تاکنون به دلیل بارش برف و باران در استان رخ‌ داده، در محور غربی استان و شهرستان فریدون‌شهر بوده است.

جاده برفی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش کریمی با بیان اینکه از روز جمعه ۱۵ آذر تا امروز، جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان به ۳۰ حادثه امدادرسانی کرد، اظهار کرد: ۲ مورد از این حوادث گرفتار شدن در برف و کولاک، ۱۱ مورد حوادث جاده‌ای، یک مورد ریزش آوار، ۸ مورد حوادث شهری، ۱ مورد حادثه صنعتی کارگاهی و ۷ مورد خدمات حضوری بود.

وی تعداد کل حادثه دیدگان طی مدت یادشده را ۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: ۷ نفر گرفتار برف و کولاک و ۳۲ نفر در جاده‌ها دچار مشکل شدند، یک نفر به دلیل ریزش آوار، یک نفر در حادثه صنعتی کارگاهی و ۸ نفر در حوادث شهری نیاز به امداد خواهی پیدا کردند. همچنین  ۱۴ نفر نیز خدمات حضوری دریافت کردند.

کریمی تعداد کل نجات‌یافتگان این حوادث را ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و دو نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان با بیان اینکه ۳۶ تیم عملیاتی، ۲۶ دستگاه آمبولانس و ۱۰۳ نیروی عملیاتی برای امدادرسانی اعزام شدند، افزود: تنها سه مورد عملیات رهاسازی مصدوم از خودرو داشتیم.

وی بابیان اینکه خوشبختانه حوادث چند روز گذشته به دلیل بارش برف و باران در سطح استان، تلفات جانی نداشت، خاطرنشان کرد: در این مدت جاده‌های استان به‌خوبی مدیریت شد و هیچ جاده مسدودی نداشتیم.

کریمی بابیان اینکه بیشتر حوادث جاده‌ای به دلیل نقص فنی خودروها اتفاق می‌افتد، گفت: بیشتر خودروها به دلیل مشکل لاستیک‌ها، موتور و یا بخاری دچار مشکل شده و درخواست امدادخواهی داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان بر لزوم انجام معاینه فنی خودروها پیش از سفر تأکید کرد و افزود: شهروندان باید علاوه بر کنترل لاستیک‌ها، موتور، ترمزها و سیستم گرمایشی خودرو، لباس گرم و تغذیه اضطراری همراه داشته باشند تا اگر به دلیل شرایط جوی گرفتار شدند دچار مشکل نشوند.

وی همچنین بر لزوم همراه داشتن داروهای خاص برای بیماران تأکید کرد و افزود: در پایگاه‌های هلال‌احمر داروی تخصصی وجود ندارد و فقط داروهای اورژانسی داریم، بنابراین بیماران خاص باید داروهای خود را با رعایت شرایط نگهداری همراه داشته باشند.

کریمی در پایان از شهروندان خواست شماره ۱۱۲ را فراموش نکند و گفت: با سیسم کارت یا بدون سیم‌کارت در هر کجای کشور که تماس بگیرید اپراتورهای هلال‌احمر پاسخگوی شما و آماده امدادرسانی هستند.

کد خبر 468909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha