نماینده مرکز درمان اعتیاد خراسان شمالی گفت: پزشکان درمان اعتیاد در این استان دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن در مراکز درمان اعتیاد ندارند.

ترک اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر رامتین جهانگیری با اشاره به این‌که هزینه‌های درمان اعتیاد در مراکز درمان اعتیاد بسیار بالا رفته است، افزود: همین امر موجب شده تا فعالیت در این مراکز برای پزشکان درآمد چندانی به همراه نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، مراکز درمان اعتیاد یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و پزشکان درمان اعتیاد به سوی انجام فعالیت‌های دیگری همچون حوزه تغذیه، پوست و ... بروند.

جهانگیری با بیان اینکه تاکنون تعدادی از مراکز نیز به علت بالا بودن هزینه‌ها و استرس کاری تعطیل شده اند، اظهارکرد: هزینه هایی همچون خرید دارو، پرداخت حقوق و بیمه، و ... در مراکز درمان اعتیاد بالا رفته اما تعرفه ای که مراکز درمان از بیماران اخذ می‌کنند هیچ تغییری پیدا نکرده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که مراکز درمان اعتیاد با آن مواجه هستند، هجمه‌هایی که برخی از رسانه‌ها و دستگاه‌ها به این مراکز بابت خروج دارو وارد می‌کنند، است.

نماینده مرکز درمان اعتیاد خراسان شمالی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی مراکز درمان اعتیاد تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی مربوطه است و هیچ دارویی از این مراکز خارج نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در حال حاضر ظرفیت مراکز اعتیاد از بیمار تکمیل است و بیمار صوری در این مرکز وجود ندارد که دارو خارج شود.

جهانگیری درخواست کرد مراکز درمان اعتیاد را به علت اینکه خود بیمار، داروی خود را می‌فروشد و یا اینکه دارو از خارج کشور وارد و به صورت آزاد به فروش می‌رسد، زیر سوال برده نشوند.

وی افزود: از سوی دیگر درمان بیماران معتاد در این استان با استفاده از دارو انجام می‌شود و مصرف تزریقی به صفر رسیده است.

کد خبر 468889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha