مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ارائه طرح استفاده از ظرفیت این دفاتر برای ملاقات مجازی با زندانیان خبر داد.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسن روحانی‌نیا مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درباره ایجاد امکان ملاقات مجازی برای زندانیان، گفت: زندان یک موضوع حاکمیتی و تغییر فضا در آن مستلزم تایید مراجع مختلف نظارتی و نیز تغییر برخی آیین‌نامه‌هاست که این روند در حال اجراست.

روحانی‌نیا ادامه داد: در صورتی که سازمان زندان‌ها برای این موضوع اقدام کند، شاهد استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای انجام ملاقات خانواده زندانیان با آنها از طریق مجازی خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به استقرار دفاتر خدمات الکترونیک در فضای مسکونی آیا فرم ظاهری آنها تغییر خواهد کرد یا نه، اظهار کرد: برای استقرار دفاتر در محل‌های مسکونی باید ضوابط و مقررات کشور و همچنین مقررات مربوط به آیین‌نامه آپارتمان‌ها رعایت شود. با تعاملی‌ که با شهرداری داشته‌ایم، مدیر دفتر می‌تواند یک واحد مسکونی را که در موقعیت اداری باشد، معرفی کند. بنا نداریم در مجتمع‌های مسکونی چالش ایجاد کنیم.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درباره گله‌مندی مردم از قطع و وصل‌های مکرر سیستم‌ها در این دفاتر نیز گفت: علی‌رغم همه تلاش‌ها، بخشی از تحریم در این حوزه اثرگذار بوده است. بودجه لازم و نسخه اصلی نرم‌افزار تامین نشده است.

وی افزود: در حوزه سخت‌افزار، قطعی سیستم و سامانه‌ها بهبود یافته است. کانون با یک شرکت معتبر سرمایه‌گذاری انجام داده است که قطعی سیستم تا چند ماه آینده با راه‌اندازی سرورها کاهش پیدا کند.

کد خبر 468873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha