تئاتر «لباسی برای میهمانی» نمایشی از جنس سایکودرام در لامرد به روی صحنه رفت.

تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد پیکایی جوان ۲۸ ساله لامردی استان فارس که سال ها تحربه حضور در عرصه بازیگری تئاتر دارد، چند سالی است که به حوزه کارگردانی این هنر پا نهاده است، پس از تجربه موفق وی در اجرای نمایش «اعترافاتی درباره زنان» که با استقبال بسیار باشکوه از سوی تماشاگران مواجه شد، به سراغ دومین کارگردانی خود در نمایش «لباسی برای میهمانی» رفته است.

محمد پیکایی، کارگردان این نمایش اظهار داشت: این نمایش برای من حس خوبی دارد و با توجه به علاقمندی شدیدی که به حوزه روانشناسی دارم انتخاب این متن و کار کردن آن به دغدغه شیرین برایم مبدل شده است.

پیکایی درباره متن این نمایش افزود: لباسی برای مهمانی روایت دختری است که برای به میهمانی آماده می‌شود و خدمتکارش سعی می‌کند به او کمک کند. سعی کردیم کارگردانی و طراحی صحنه را براساس نوع متن پیش ببریم.

این کارگردان همچنین درباره نوع انتخاب متون برای کارهای صحنه‌ای خود گفت: سلیقه من کار کردن متون روانشناسانه است. متونی که می تواند طراحی صحنه را در فضایی مفهومی و پر از سکوت و ایستایی کار کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که سکون و ایستایی درکارگردانی سبب افتادن ریتم کار و خستگی مخاطب نمی‌شود، اضافه کرد: اگراین سکوت‌ها در جای خودش قرار بگیرد سبب ایجاد فرصت برای تفکر مخاطب خواهد شد.

پیکایی خاطرنشان کرد: در زندگی حقیقی نیز بدین شکل است که همه ما یک روانشناس درونی داریم که با بروز مشکلات اولین مراجعه به اوست و می‌توان گفت که بیشترین کمک نیز به حل مشکلات توسط خود فرد اتفاق می‌افتد و من در کارگردانی به این موضوع معتقدم.

محمد پیکایی پس از تجربه موفق در اجرای نمایش اعترافاتی درباره زنان که استقبال بسیار باشکوه از سوی تماشاگران مواجه شد، به سراغ دوم کارگردانی خود در نمایش لباسی برای مهمانی رفته است که در خصوص تجربه اول خود گفت: پرداختن به مشکل عدم حمایت از حقوق معنوی زنان در تجربه اول سبب استقبال باشکوه از سوی تماشاگر شد و رکورد پرمخاطب ترین تئاتر در سال‌های اخیر در لامرد را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه در نمایش اعترافاتی درباره زنان خودم نیز به عنوان بازیگر حضور داشتم، تاکید کرد: استقبال چشمگیر و انگیزه بخشی و رضایتمندی مخاطب باعث شد تا سراغ متن دیگری بروم علیرغم این‌که با خود عهد بسته بودم به این زودی‌ها کار نکنم اما کاریزما و فراگیر بودن مفهوم متن باعث شد تا بار دیگر خود و گروه خود را وارد چالشی دیگر کنم و امیدوارم همچون تجربه اول بتوانیم مخاطب را راضی به خانه برگردانیم.

در این نمایش آیسا صفایی به همراه فاطمه محمدی براساس متنی از محمد رحمانیان و کارگردانی محمد پیکایی به ایفای نقش می‌پردازند و عوامل اجرایی گروه نمایشی پلیسیر؛ سرپرست محمد جواد صفایی، مشاور کارگردان و طراح صحنه حبیب ضیایی، دستیار کارگردان الهام حسینی، منشی صحنه سهیلا امانی، طراح و اجرای دکور مصطفی مجرد، طراح و اجرای نور محمد رضا تیموری، مدیر صحنه عاطفه قائد، موسیقی امیر صادقی، طراح و اجرای لباس مینا صابری، مدیر اجرایی علیرضا حقیقی، روابط عمومی غفوررحیمی، نمایش لباسی برای میهمانی را بر روی صحنه خواهند برد.

لباسی برای مهمانی هر شب ساعت ۲۰ در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی  (ارشاد سابق) شهر لامرد به مدت ۷ شب به‌روی صحنه خواهد رفت.

کد خبر 468863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha