مدیر آموزش و پرورش مراغه از کسب رتبه برتر کشوری دانش‌آموز مراغه‌ای در جشنواره جوان خوارزمی خبر داد.

جشنواره خارزمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا آسیابی دوشنبه ۱۸ آذر افزود: بااعلام نتایج نهایی داوری طرح های بخش دانش آموزی بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین امیر یعقوبی، دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی مراغه در استان آذربایجان‌شرقی موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی ادامه داد: این دانش‌آموز توانسته است رتبه اول کشوری با عنوان  "مجموعه داستان سرزمین بادبادک ها " در گروه علمی زبان و ادبیات فارسی را کسب کند.

آسیابی اضافه کرد: دانش‌آموزان مستعد این شهرستان در سال‌های اخیر توانسته‌اند با کسب مقام های برتر کشوری و منطقه‌ای در زمینه های علمی، فرهنگی و هنری افتخارآفرینی کنند.

وی گفت: در بیست و یکمین دوره جشنواره جوان خوارزمی بخش دانش‌آموزی  از مجموع حدود ۳ هزار و ۳۱ طرح ارسالی از سراسرکشور به دبیرخانه مرکزی این جشنواره، تعداد ۲۵۸ طرح از استان آذربایجان شرقی با این جشنواره  ارائه و داوری شده بود.

آسیابی افزود: در این جشنواره ۲ طرح از استان آذربایجان شرقی در بین ۲۵ طرح برگزیده نهایی کشوری معرفی شده، که دانش آموز مراغه ای موفق به کسب رتبه اول کشوری شده بود.

او اضافه کرد: مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره جوان خوازمی و نمایشگاه آثار پژوهشگران، مبتکران ومخترعان در روز یکشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری در تهران (سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران) برگزار خواهد شد.

شهرستان مراغه با حدود ۵۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

کد خبر 468858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha