مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ایستگاه راه آهن و شرکت ماشین‌سازی اراک، در فهرست میراث صنعتی کشور به ثبت رسیدند.

اراک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن کریمی با اعلام این خبر افزود: در این همایش که در استان خوزستان برگزار گردید ۶ اثر میراث صنعتی استان مرکزی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

وی گفت: از این ۶ اثر یک اثر در زمره صنایع مادر، ۴ اثر در زمینه صنعت ریلی و یک اثر مربوط به کوره های آجرپزی بوده است.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: از مجموع این آثار، در نهایت شرکت ماشین سازی اراک و ایستگاه راه آهن اراک در فهرست میراث ملی صنعتی به ثبت رسید.

کریمی گفت: در بررسی کارشناسی آثار ارائه شده، ۴ اثر منابع آب ایستگاه راه آهن اراک و شازند، پل راه آهن انانگرد آشتیان و کوره آجرپزی سوسن آباد اراک واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شد.

وی عنوان کرد: شرکت ماشین سازی اراک ۱۴۳ هکتار وسعت دارد که از ساختمان ها و کارگاه های متعدد تشکیل شده و در زمره صنایع مادر ایران محسوب می شود و در دهه ۱۳۴۰ ساخته شده است.

کریمی تصریح کرد: ایستگاه راه آهن هم‌زمان با بهره‌برداری بخشی از خط آهن سراسری در سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسیده است و مجموعه‌ای از ساختمان ایستگاه، مجتمع‌های مسکونی و انبار و سایر تاسیسات مربوط به صنعت ریلی است و ساختمان ایستگاه از یک ایوان ورودی و سالن انتظار تشکیل شده است.

کد خبر 468834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha