مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: با بهره برداری از طرح‌های مهم انتقال آب، تراز دریاچه ارومیه سالانه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد.

دریاچه ارومیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان این‌که قبل از تشکیل ستاد احیا، تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت، اظهار کرد: طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌های آینده و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد که تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که  حفاری ۳۰.۵ کیلومتر از تونل انتقال آب از جنوب استان به دریاچه انجام شده‌ است، گفت: تنها ۵ کیلومتر برای بهره برداری از این طرح مهم و تاثیرگذار باقی مانده است که با تزریق اعتبار کارهای عملیاتی این مسیر باقی مانده انجام می‌شود.

سرخوش با بیان این‌که تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۲۴ متر است، افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۰.۴۰ متر بود که رشد ۸۴ سانتی متری را شاهدیم.

وی به وسعت دریاچه اشاره کرد و گفت: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون ۲۷۸۵ کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۹۲ کیلومتر مربع بود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه ارومیه ۳ برابر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر دریاچه ۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

کد خبر 468824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha