رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: با آغاز فصل سرما ممکن است حیات‌وحش در روستاهای کوهستانی رویت شود.

سرمای حیات وحش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا عباسی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی طارم استان زنجان در هنگام بارش برف و برودت هوا، حیات‌وحش مناطق تحت مدیریت سازمان از بالادست مناطق (ارتفاعات) به پایین دست که نسبتاً آب و هوای گرمسیری داشته و برف‌گیر نیست و علوفه و تغذیه کافی برای حیات‌وحش وجود دارد، حرکت می‌کند.

وی با بیان این‌که طبق روال سال‌های گذشته امسال نیز علوفه کافی برای مواقع بحرانی ذخیره شده است، ادامه داد: با بارش برف و پوشیده شدن مراتع از برف، توزیع علوفه در مناطق مورد نیاز انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به این‌که با توجه به آغاز فصل سرما احتمال جابه‌جایی و گذار حیات‌وحش وجود دارد، تصریح کرد: از همه مردم و دوست‌داران محیط زیست تقاضا می‌شود هوای حیات‌وحش مناطق را داشته باشند و این ارگان را در امر حفاظت بهتر از محیط زیست که متعلق به همه جامعه است، یاری کنند.

وی با بیان این‌که با بارش‌های سنگین احتمال رویت حیات‌وحش در اطراف روستاهای کوهستانی، امری طبیعی است، یادآور شد: مردم در صورت رویت گونه‌های وحشی نباید هیچ‌گونه عکس‌العملی در جهت شکار انجام دهند، بلکه مراتب را به نزدیک‌ترین محیط‌بانی اطلاع دهند تا در زمان کم مأموران اعزام شوند.

عباسی تاکید کرد: این حیوانات هیچ‌گونه خطری ندارند و تنها برای پناه یا یافتن غذا و سرپناه به روستاهای کوهستانی می‌آیند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طارم با اشاره به قرارگیری منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر و وجود گونه‌هایی مانند کل و بز در این منطقه، تاکید کرد: تأمین علوفه گونه‌های حیات‌وحش نقاط حفاظت شده استان در روزهای سرد سال همواره یکی از موضوعات مهم در بخش محیط زیست استان است.

کد خبر 468820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha