جمعی از کارکنان بیمارستان الزهرا (س) اصفهان صبح دوشنبه ۱۸ آذر با اجتماع در محوطه این مرکز درمانی خواهان پرداخت کارانه عقب‌مانده خود شدند.

بیمارستان الزهرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بیمارستان الزهرا(س) در جنوب کلانشهر اصفهان به‌عنوان بزرگ‌ترین و جامع‌ترین بیمارستان استان اصفهان دارای حدود یکهزار تخت و سه هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی است.

یکی از کارکنان این بیمارستان اظهارداشت: کارانه و اضافه‌کاری ما از حدود ۹ ماه گذشته تا کنون پرداخت نشده و مسئولان دانشگاه پاسخ مشخصی در این زمینه به ما نداده‌اند.

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود با بیان اینکه حقوق ثابت کارکنان این بیمارستان، کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد، افزود: امور رفاهی نیز پاسخگوی نیاز ما نیست به‌طوری که در ۲ ماه گذشته وعده نهار برای کارکنان حذف شد.

به گفته وی به کارکنان این بیمارستان، شیفت اضافه کاری داده می‌شود اما مبلغی بابت آن پرداخت نشده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این زمینه گفت: تجمع امروز کارکنان بیمارستان الزهرا(س) مربوط به خواسته‌های صنفی آنهاست.

آرش نجیمی با بیان اینکه پرداخت کارانه آنها عقب افتاده است، افزود: دلیل آن، عدم پرداخت حق بیمه از سوی سازمان‌های بیمه گر از جمله بیمه سلامت و تامین اجتماعی است.

وی با تاکید بر این‌که به محض پرداخت حق بیمه از سوی این سازمان‌ها، کارانه و اضافه‌کاری کارکنان بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در ۲ ماه گذشته تا کنون هیچ پولی از سوی این سازمان‌های بیمه گر به این دانشگاه پرداخت نشده است.

نجیمی، مجموع مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سازمان بیمه سلامت از سال ۹۶ تا ۹۸ را ۱۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۷ تا ۹۸ را ۵۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: عدم پرداخت این مطالبات باعث ایجاد مشکلات مالی در همه بخش‌ها از جمله پرداخت به کارکنان، پزشکان، پرستاران و اعضای هیات علمی شده است.

طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز پیش از این به ایرنا گفت:  در استان بزرگی مانند اصفهان که دانشگاه علوم پزشکی آن ۲۸ هزار پرسنل مستقیم و هفت هزار پرسنل غیر مستقیم همراه با خانواده آنها و شرکت‌های پیمانکار را زیر پوشش خود دارد، این تاخیر و بی نظمی در پرداخت‌های بیمه، جمعیت زیادی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و اگر تداوم یابد ممکن است در آینده منجر به کاهش کیفیت و کمیت خدمات و ناچار شدن به تعطیلی برخی خدمات و تامین هزینه های برخی خدمات غیر اورژانسی از طریق پرداخت مستقیم شود.

بیمارستان الزهرا(س) سال ۷۲ افتتاح شد و روزانه بیش از ۱۰ هزار تَن به این مجموعه مراجعه می‌کنند که حدود ۲۰ درصد آنها از استان‌های دیگر هستند.

کد خبر 468790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha