سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۸ درصدی روبه‌رو بوده است.  

صنعت قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا، مرتضی علیخانی، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین روز دوشنبه ۱۸ آذر  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان مجوز گرفته که این رقم در سال گذشته ۲۹ هزار و ۸۴۷ میلیار ریال بود.  

وی در خصوص پروانه بهره‌برداری این مجوزها، تاکید کرد: سال گذشته چهار هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری‌های این استان محقق شد که این رقم در سال جاری و با افزایش ۱۲۴ درصدی به ۹ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال رسیده است.  

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان به افزایش ۳۱ درصدی اشتغال نیز منجر شده، یادآور شد: در حالی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما همچنان ادامه دارد، قزوین نیز به لحاظ صنعتی بودن تحت تاثیر آن قرار گرفته اما خوشبختانه همچنان اقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه‌های صنعتی رو به افزایش است.  

به گفته علیخانی، استان قزوین با داشتن ۱۳ شهرک صنعتی و واقع شدن در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب، فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است که باید این مساله مورد توجه جدی قرار گیرد.  

او خاطرنشان کرد: تاخیر در پرداخت تسیهلات بانکی به سرمایه‌گذاران باعث شده تا بین صدور موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری فاصله بیافتد که لازم است بانک‌های عامل استان در این راستا همکاری و مساعدت خودشان را افزایش دهند.  

استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی است.  

کد خبر 468770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha