مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: طی هشت ماه سال جاری ۳۳ هزار نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از حدود ۲۸ هزار نفر خون‌گیری انجام شده و به تامین گروه خونی منفی نیاز است.

سالانه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مراکز اهدای خون مراجعه می کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فاطمه السادات مهدویانی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده در استان مرکزی خوشبختانه میزان مراجعات مردم برای اهدای خون مناسب است، اما بنا به اعلام سازمان انتقال خون همواره به اهدای تمامی گروه های خونی و فرآورده های خونی نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به تاریخ انقضای مشخص فرآورده های خونی باید گفت، نیاز مادران باردار، بیماران تالاسمی و سرطانی به این فرآورده ها همیشگی است.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی گفت: در حال حاضر به تمام گروه های خونی به ویژه گروه خونی منفی در استان مرکزی بیشتر نیاز است.

مهدویانی بیان کرد: در حال حاضر پاسخگوی نیاز تمامی مراکز درمانی استان مرکزی به ویژه بیمارستان تخصصی سرطان آیت الله خوانساری اراک به فرآورده های خونی هستیم.

وی افزود: افراد برای اهدای خون می توانند به پایگاه های انتقال خون در سطح استان در شهرستان های اراک، ساوه، دلیجان، محلات و تفرش مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی خاطر نشان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۳۳ هزار و ۲۱۷ نفر به مراکز اهدای خون در استان به منظور اهدا مراجعه کرده اند.

مهدویانی ادامه داد: در مدت مذکور، از ۲۷ هزار و ۹۳۱ نفر خون گیری انجام شده است که از این تعداد ۷.۳ درصد خانم ها و ۹۲.۷ درصد آقایان بوده اند.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی افزود: در این بازه زمانی تعداد اهدا کنندگان مستمر ۱۶ هزار و و ۱۴۴ نفر، اهدا کنندگان بار اول سه هزار و ۸۷۹ نفر، اهدا کننده با سابقه ۷ هزار و ۹۰۸ نفر و اهدا کننده پلاکت فرزیس ۲۹۰ نفر بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تغییرات شرایط جوی و سرد شدن هوا میزان مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش پیدا کرده، از این رو از شهروندان نوعدوست انتظار می رود، با مشارکت خود در امر اهدای خون بیماران و نیازمندان به فرآورده های خونی را یاری کنند.

کد خبر 468762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha