هر سال در زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس، مسئولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم نسبت به میزان افزایش بودجه آموزش عالی و پژوهش گلایه دارند. معاون وزیر علوم امسال افزایش حدود ۱۰ درصدی بودجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را در لایحه بودجه ۹۹ فقط برای پرداخت حقوق و دستمزد کافی دانسته است.

دانشگاهها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از افزایش حدود ۱۰ درصدی بودجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در لایحه بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: این میزان فقط پرداخت حقوق و دستمزد را کفاف می‌کند.

وی همچنین به آخرین وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از ۶۰ درصد اعتبارات مصوب دانشگاه‌ها تخصیص پیدا کرده است که البته میزان این تخصیص در دانشگاه‌ها متفاوت است، اما در مجموع متوسط ۹ ماهه تخصیص دانشگاه‌های ما حدود ۵۷ درصد است.

وی در ادامه از افزایش حدود ۱۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای سال ۹۹ در لایحه پیشنهادی دولت خبر داد و گفت: معتقد هستیم این میزان نیاز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را برطرف نمی‌کند چراکه نیازهای این مراکز صرفا بخش پرداخت حقوق نیست بلکه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی را نیز شامل می‌شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خاطرنشان کرد: این بودجه پیشنهادی، یک مبلغ متوسط است و ممکن است برای برخی دانشگاه‌ها افزایش و یا کاهش داشته باشد.

کد خبر 468744
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha