«محمدباقر قالیباف کمتر از ۲۰ دقیقه مانده به پایان مهلت قانونی از پارکینگ وزارتخانه به کریدور ثبت‌نام وارد شد و بدون رعایت نوبت ثبت‌نام کرد» این روایت خبرنگاران است از نحوه ثبت نام محمد باقر قالیباف. سیاستمداری که مبارزه با تبعیض به سود 4درصد از جامعه شعار اصلی وی در انتخابات ریاست جمهوری بود.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، پس از حضور «محمدباقر قالیباف» در ستاد مرکزی وزارت کشور برای نام‌نویسی در انتخابات مجلس پیش رو که بدون رعایت نوبت و به صورت ویژه صورت گرفت، اعتراضاتی از سوی برخی دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس صورت گرفت.

در همین زمینه  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و داوطلب انتخابات، به ایرنا گفت: افراد در هر مقام، لباس و جایگاهی که هستند باید به حق خودشان قانع و قانون‌مدار باشند و نوبت را رعایت کنند. الیاس حضرتی، افزود: افراد در هر مقام، لباس و جایگاهی که هستند باید به حق خودشان قانع و قانون مدار باشند و سلسله مراتب نوبت را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: تمام افرادی که  امروز-شنبه- به وزارت کشور آمده اند شخصیت‌های محترمی هستند. همه این افراد مسئولیتی دارند، یا به هر حال در زندگی خود مشغولیت‌های مهمی دارند. برخی در میان این افراد از نمایندگان فعلی مجلس گرفته تا نمایندگان ادوار، وزرای سابق، مدیران و استانداران سابق حضور دارند. همچنین شخصیت‌هایی که برای مجلس خبرگان حضور پیدا کرده‌اند در کنار شخصیت های فرهیخته و تحصیلکرده‌ای که احساس کرده‌اند برای خدمت در سنگر مجلس مناسب هستند، همگی امروز در وزارت کشور ساعت های طولانی در صف منتظر بودند و این که فردی خارج از نوبت برای ثبت نام وارد سالن می شود، خارج شئون است. وی تاکید کرد: متاسفانه این که وزارت کشور ورود فردی خارج از نوبت را می پذیرد سوال‌برانگیز است.

حضرتی با اظهار تاسف از وقوع چنین رفتار تبعیض آمیزی، تاکید کرد: رعایت حقوق مدنی توسط شخصیت‌ها،  نشانه این است که آیا در سطح جامعه یا قدرت از جمله در مسئولیت نمایندگی مردم می توانیم، همراه و همدوش مردم حرکت کنیم یا خیر؟

  • اعتراض رفعت بیات به ثبت‌نام خارج از نوبت قالیباف

نماینده ادوار مجلس هم در اعتراض به اینکه محمد باقر قالیباف خارج از نوبت ثبت‌نام کرد، گفت: باید فرایند قانون انتخابات و بخصوص نحوه ثبت‌نام از داوطلبان تغییر یابد، چرا که ازدحام روز آخر باعث می شود که افراد معروف ترند، خارج از نوبت ثبت نام کنند. رفعت بیات  در اعتراض به ثبت نام خارج از نوبت محمدباقر قالیباف افزود: سامانه ثبت نام  داوطلبان انتخاباتی در این دوره ابتکار خوبی بود ولی به اندازه کافی در باره آن اطلاع رسانی نشد، هم می شد تمهیداتی بیاندیشند که ثبت نام غیر حضوری انجام شود و هم می توانستند زمان ثبت نام را افزایش دهند.

وی اظهارداشت: امروز بیش از هزار و  ۵۰۰ شماره نوبت دهی به داوطلبان داده شد که این کار می توانست از طریق یک اپیکیشن انجام شود. اگر در قانون انتخابات فرایند ثبت نام را اصلاح کنیم این همه تراکم و ازدحام به وجود نمی آید.

بیات ادامه داد: وزارت کشور می تواند از یک هفته قبل از ثبت نام فرم‌های ثبت‌نام را در اختیار داوطلبان قرار داده و در فرصتی که داده می‌شود فرم ها و مدارک را حضورا تحویل بگیرد، به نظرم این روند اشکال دارد و باید تغییر کند. وی افزود: این جمعیت ساعت‌هاست منتظرند که نوبتشان فرا برسد ولی شخصی که منصبی داشته است (اشاره به محمدباقر قالیباف) بدون نوبت از درب اختصاصی وارد می شود و عملیات ثبت نام را انجام می‌دهد و با ازدحامی که در اطراف او ایجاد شد یک ساعت فرایند ثبت نام عقب افتاد.

  • انتقاد نعمتی از پخش برنامه انتخاباتی قالیباف در صدا و سیما

همچنین یکی دیگر از نمایندگان ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما، گفت: یکی از خبرنگاران صداوسیما اعلام کرد تصاویر افراد را به دلیل این‌که به طرفداری عده‌ای متهم نشویم منتشر نمی‌کنیم، ولی در همان زمان سخنان شهردار سابق تهران را در دانشگاه علامه که برنامه‌ای ۱۰۰ درصد انتخاباتی بود نشان دادند.

بهروز نعمتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی یکشنبه با اشاره به اینکه یکی از بحث های امروز در راس امور بودن مجلس است، پرسش هایی را مطرح و اظهار داشت: آیا مجلس شورای اسلامی در راس امور قرار دارد یا خیر، افرادی که در این خصوص موضوعاتی را مطرح می‌کنند دارای چه انگیزه‌ای هستند، چرا افرادی به دنبال تضعیف مجلس شورای اسلامی بوده و این موضوع را که مجلس نسبت به مجالس گذشته عملکردی ضعیف داشته را طرح می‌کند.

نماینده تهران با بیان اینکه در صداوسیما مباحثی علیه مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و مباحثی که در اخبار ۲۰:۳۰ اشاره می‌شود بیشتر موضوعاتی است که علیه مجلس بوده است، گفت: شب گذشته یکی از خبرنگاران اعلام کرد تصاویر افراد را به دلیل این‌که به طرفدارای از عده‌ای متهم نشویم منتشر نمی‌کنیم، ولی در همان زمان سخنان شهردار سابق تهران را در دانشگاه علامه که برنامه‌ای ۱۰۰ درصد انتخاباتی بود را نشان دادند.

وی افزود: در سخنرانی برخی گفته می‌شود مجلس را به توپ ببندند. برادر روحانی‌ای که می‌گویی مجلس شورای اسلامی را باید به توپ ببندند آن مجلس، مجلس رضاخانی بود و این مجلس، مجلس جمهوری اسلامی است. با این وجود عملکرد و هدف تخریب‌ها هم مشخص است. این تخریب‌ها از سوی عده‌ای از برادران ما در مجلس هم تایید شده این به معنای خودزنی مجلس است.

نعمتی ادامه داد: آنهایی که می‌گویند این مجلس ضعیف است زمانی که خودشان چندین دوره در مجلس بودند از تضعیف مجلس شورای اسلامی چیزی نگفتند؛ اگر خودشان در مجلس باشند مجلس قوی است ولی وقتی خودشان در مجلس نباشند مجلس ضعیف است.

کد خبر 468717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha