مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان از ساماندهی و شناسنامه‌دارشدن یک‌ هزار و ۱۳۷ گروه جهادی در همدان خبر داد.  

گروه جهادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی قراباغی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از کارآفرینان موفق بسیجی در استان همدان اظهار کرد: کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، آرمان‌ها را فراموش نکردن و شوق به کار و برنامه‌ریزی داشتن.  

وی با تاکید بر لزوم مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب از سوی جهادگران گفت: بارها و بارها باید بیانیه را مرور کرده و راهبردهای آن را در عمل اجرا کنیم چون این بیانیه نقشه راه است.  

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در استان بیان کرد: سال ۹۸ با حادثه غیرمترقبه سیل مواجه بودیم که متاسفانه ۲۲ استان در این زمینه تحت تاثیر قرار گرفته بودند.  

وی با بیان این‌که ماموریت خود را در شهرستان گمیشان استان گلستان آغاز کردیم گفت: در طول ۴۰ روز مشغول خدمت‌رسانی بودیم که حتی مردم این شهرستان نیز به مانند گروه‌های جهادی فعالیت می‌کردند.  

قراباغی با اشاره به این‌که رهبری در اقدامات جهادی تاکید دارند باید مردم را نیز پای کار آورد تا برای خودشان کار انجام دهند؛ تصریح کرد: بعد از ۴۰ روز ماموریت خوشبختانه همدان در این زمینه خوش درخشید.  

وی با اشاره به این‌که وقتی به همدان بازگشتیم، با ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد آسیب‌دیده از سیل مواجه شدیم که عدد قابل تأملی بود تاکید کرد: بسیج سازندگی بلافاصله کار خود را در این حوزه نیز آغاز کرد و وعده ساخت ۵۰۰ واحد را داد که تا امروز ۱۸۷ واحد احداث و در هفته بسیج تحویل داده شد.  

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از مرمت ۲۲۳ واحد و تحویل آن در آبان‌ماه خبر داد و گفت: ۴۴ واحد نیز در روستای برفیان ساخته می‌شود که عملیات اجرایی آن در هفته بسیج آغاز شد.  

وی بیان کرد: امسال بیش از ۴۰ هزار طرح توسط سپاه در کشور بهره‌برداری می‌شود که سهم همدان بهره‌برداری از یک‌هزار و ۴۰ طرح تا بهمن‌ماه بود که تا هفته بسیج به یک‌هزار و ۶۰ طرح رسید و تا زمان تعیین شده به یک‌هزار و ۱۰۰ طرح هم می‌رسد.  

قراباغی با اشاره به این‌که در هفته بسیج اقدامات خوبی در حوزه صندوق‌های قرض‌الحسنه انجام شد که این مسئله به مردمی کردن اقتصاد کمک می‌کند گفت: امروز تعامل اجتماعی موثر و مفیدی را در روستاها شاهد هستیم.  
    
وی با بیان این‌که محوریت کار در این صندوق‌ها با بانک‌هاست و مردم متولی هستند تاکید کرد: با محوریت صندوق قرار شد که تشکل‌هایی ایجاد و تعاونی‌هایی تشکیل شود که در راستای حفظ منابع طبیعی مورد توجه است.  

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی در ۶ سال گذشته، ۴ هزار و ۴۹۲ کارگاه با پرداخت ۶۱ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان تسهیلات و ایجاد و تثبیت ۸ هزار و ۵۳۹ فرصت شغلی راه‌اندازی شد.  

وی با اشاره به این‌که در استان همدان یک‌هزار و ۱۳۷ گروه جهادی ساماندهی و شناسنامه‌دار شده‌اند؛ افزود: ۵۰۹ گروه ما پایگاه‌محور و ۶۲۸ گروه جهادی جغرافیامحور هستند.  

قراباغی با اشاره به این‌که در سیل امسال ۱۳۷ گروه جهادی، در اربعین ۳۲ گروه جهادی و نوروز امسال ۷۸ گروه جهادی در استان فعال بودند خاطرنشان کرد: ۲۵ گروه جهادی در طرح کرامت فعال هستند.  

در پایان همایش انتخابات مجمع جهادی استان همدان برگزار شد.  

کد خبر 468608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha