مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: قاچاقچی نفت سفید در شهرستان سنندج به چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

تعزیرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید نجیم حسینی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: فردی که ۳۴ هزار لیتر نفت سفید قاچاق را در سه تانکر نگهداری می‌کرد در شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ‌شهرستان سنندج علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال محکوم شد.

وی افزود: این سه تانکر نفت سفید ۲۱ آبان ماه امسال در حوالی سه راهی مریوان شهرستان سنندج داخل یک گاراژ کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به ارزش ریالی سه هزار و ۴۰۰ لیتر نفت سفید یاد شده عنوان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان ارزش کالا را ۲ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال برآورد کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان کردستان، متهم پرونده با توجه به دفاعیت غیرموجه و بلااثر، عجز از معرفی ایادی ماقبل، احراز نگهداری و دپو در مخازن مکشوفه وغیره از حیث نگهداری کالای یارانه‌ای قاچاق به‌صورت تجاری و خارج از ضوابط تعیینی دولت، علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۴۳۸ میلیون و ۴۹۶ هزار ریال معادل دو برابرش ارزش کالا در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی عنوان کرد: با سلب اعتراض متهم از حق تجدیدنظر و درخواست اعمال تخفیفات قانونی رأی فوق‌الذکر در تاریخ ۱۱ آذر ۹۸ اجرأ شد.

کد خبر 468595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha