مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۹۵ دفتر پیشخوان دولت به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی و حرکت به سوی دولت الکترونیک در روستاهای استان فعال است.

الکترونیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ‌ مهدی صمیمیان روز یکشنبه ۱۷ آذرماه ابراز داشت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۶ هزار  خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر در  روستاها استان زندگی می کنند که ایجاد و تقویت دفاتر پیشخوان دولت در روستاها با کاهش سفرهای کاری موجب کاهش هزینه خانوار و تسریع در ارائه خدمات شده است.

وی ادامه داد: دفاتر پیشخوان دولت برای پویایی جامعه و پیاده سازی عملیاتی دولت الکترونیک از اهمیت ویژه ای برخوردار  است و توسعه دفاتر پیشخوان در روستاهای استان سمنان برای تحقق این راهبرد در دستور کار قرار دارد.

صمیمیان با بیان اینکه تعداد روستاها و آبادی‌های برخوردار از تلفن خانگی  در استان سمنان از ۳۴۸ روستا در ابتدای دولت یازدهم به ۴۲۸ روستا افزایش یافته است، یادآور شد: تقویت زیرساخت تلفن و اینترنت لازمه توسعه دفاتر پیشخوان و تحقق دولت الکترونیک  در روستاها است که این رویکرد در استان در اولویت قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد:  ۲۸۹ روستای استان از اینترنت پرسرعت و ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از امکان آنتن‌دهی تلفن همراه بهره مند هستند که این میزان پوشش اینترنت نشان از تلاش برای تامین زیرساخت‌ها و بسترساز تحقق دولت الکترونیک است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

کد خبر 468570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha