استاندار خراسان شمالی گفت: فرماندار بجنورد مسئول پاسخگویی به حل مشکلات رفت و آمد دانشجویان است و باید با همکاری شهرداری مرکز استان شنبه هفته آینده این مشکل حل و سرویس ایاب و دهاب دانشجویان برقرار شود.

سرویس دانشجویان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد علی شجاعی در نشستی که منظور رفع مشکلات رفت و آمد دانشجویان برگزار شد، با انتقاد از اختصاص اعتبار اندک شهرداری‌ها به سیستم حمل و نقل عمومی، افزود: شهرداری بجنورد در استان خراسان شمالی از اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های خود برای حل این مشکل بهره‌مند شود و کمبودها را با فعال کردن تاکسیرانی برطرف کند و همچنین ساعات رفت و آمد سرویس‌ها مشخص باشد.

وی تاکید کرد: تفاوت قابل توجهی بین نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی‌ها وجود نداشته باشد.

شجاعی ادامه داد: سرویس دهی به دانشگاه علوم پزشکی در اصل خدمت رسانی به مردم است چرا که ظرفیت‌های درمان مختلف با هزینه‌های پایین در این دانشگاه ایجاد شده است که مردم برای استفاده از آن باید هزینه بالایی برای رفت و آمد پرداخت کنند.

وی دستور داد: شهرداری بجنورد برای مسقف کردن ایستگاه‌های دانشجویی و تعریف سیستم پرداخت هزینه اتوبوس به صورت ترمی را بررسی و در دستور کار خود قرار دهد.

شجاعی با اشاره به اینکه بخشی از ارزش افزوده شهرداری‌های استان را به دلیل کوتاهی آنان در حوزه حمل و نقل را نگه داشته ایم، افزود: چهار میلیارد تومان سهم ارزش افزوده شهرداری بجنورد آزاد می‌شود و این پول باید تنها در سیستم و حمل و نقل عمومی شهرداری هزینه شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه این نشست به موضوع بازگشایی خیابان قیام برای رفت و آمد راحت تر دانشجویان اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات استانی و شهرستانی پیش بینی شده در سال جاری تا یک ماه آینده پیمانکار مشخص و تجهیز کارگاه صورت گیرد و همچنین تا یک ماه آینده تمام تملک‌های بخش دولتی و خصوصی این مسیر نهایی شود.

کد خبر 468557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha