رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی متهم کردن اطلاعات سپاه به لغو مناظره دانشگاه اراک را شیطنت سیاسی جریانی خاص عنوان کرد.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رضا ایمانی‌مقدم با اشاره به لغو مناظره دانشگاه اراک و اقدام رسانه‌های اصلاح‌طلب و انجمن اسلامی دانشگاه اراک در متهم کردن اطلاعات سپاه به لغو این مناظره اظهار کرد: کار اخلاقی این است که اگر انسان ادعایی می‌کند برای ادعای خود دلیل داشته باشد، اینکه بدون دلیل بخواهند ادعایی را مطرح کنند کار درست و اخلاقی نیست.

وی تصریح کرد: خبر لغو مراسم از سوی اطلاعات سپاه تا آنجا که بنده خبر دارم صحت ندارد و کسانی که ادعا می‌کنند اگر مستنداتی دارند آن را ارائه کنند.

 رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه این اقدام شیطنت‌ سیاسی از سوی برخی رسانه‌ها است، گفت: شاید دلیل این حرکت تحریک اذهان عمومی بوده که کار ناشایستی است.

ایمانی‌مقدم با تاکید بر اینکه دانشگاه باید راهبر جریان سیاسی باشد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها علمای یک شهر و جامعه هستند، باید ورودشان به مباحث سیاسی از جایگاه علمی باشد و همه جریان‌های سیاسی مقابل اساتید دانشگاه زانو زده و کسب راه کنند.

وی افزود: اینکه القا شود دانشگاه حیات خلوت احزاب سیاسی است، می‌تواند به جایگاه دانشگاه آسیب بزند، باید رونق سیاسی در دانشگاه‌ها باشد، چرا که لازمه زیست اجتماعی انسان ورود به مباحث سیاسی است، اما این ورود باید راهبرانه باشد نه منفعلانه و پیروانه از جریان سیاسی خاص.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید پاسخگوی اقدامات و برنامه‌های خود باشند، برنامه‌های عالمانه ارائه دهند، بهترین جایی که می‌تواند به خوبی عملکرد نمایندگان را نقد کند فضای دانشگاهی است، با این رویه رونق سیاسی در دانشگاه‌ها می‌تواند مفید باشد.

ایمانی‌مقدم افزود: کرسی‌ها و مناظره‌های سیاسی خیلی می‌توانند در رونق سیاسی مفید باشند، اما اگر یک جانبه و بدون نقد باشد هدف از آن ایجاد هیجان است نه تعقل، باید بستر و فضای مناسب برای ایجاد کرسی‌ها ایجاد کنیم.

قرار بود به مناسبت روز دانشجو مناظره‌ای در دانشگاه اراک برگزار شود، مناظره‌ای که نه تنها پوستر آن تصویر محو دختری بود که به عنوان نماد اغتشاشات ۹۶ از سوی رسانه‌های معاند منتشر شد، بلکه یکی از طرف‌های این مناظره احمد زیدآبادی از محکومین سیاسی و فعالان فتنه سال 88 بود که علاوه بر تحمل 6 سال زندان، به محرومیت مادام‌العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و مصاحبه و سخنرانی محکوم شد.

با لغو این مناظره، رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاحات با انتشار خبری سازمان اطلاعات سپاه را عامل لغو برنامه اعلام کردند.

کد خبر 468546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha