مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان از افزایش فوت بیماران مبتلا به ویروس آنفلوآنزا در این استان خبر داد.

آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا فدایی روز یکشنبه ۱۷ آذرماه اظهارداشت: در سال‌جاری تاکنون ۱۵ نفر از مبتلایان به آنفلوآنزا در مراکز درمانی استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها افراد بزرگسال هستند.  

وی درباره گروه سنی جان‌باختگان اظهارداشت: در این باره تا رسیدن پرونده‌ها از بیمارستان‌های محل بستری نمی‌توان اظهار نکرد اما به نظر می‌رسد بیشتر جان‌باختگان را گروه سنی بزرگسالان تشکیل می‌دهند.  

 مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزا در اصفهان به صورت هفتگی ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: شیوع این بیماری در استان فروکش نکرد و چنانچه وضعیت آن همانند سال ۹۴ باشد این بیماری در استان تا بهمن فروکش نخواهد کرد.  

وی اضافه کرد: بسیاری از افراد مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز بهداشتی درمانی استان زیر نظر هستند و قرار نیست افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند در جامعه آماری مبتلایان به آنفلوآنزا قرار گیرند.  

فدایی به مردم توصیه کرد برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بهداشت بویژه بهداشت فردی را رعایت کنند.  

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: به تازگی بسیاری از مراکز عمومی و خرید، محلول‌های ضد عفونی را برای استفاده در اختیار شهروندان قرار دادند که اقدامی خوب برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا در استان است.  

وی به بیماران توصیه کرد تا بهبودی کامل در منزل استراحت و از حضور در مراکز عمومی و پر تردد خودداری کنند.   

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است،  ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

از ابتدای پاییز تا دهم آذر امسال حدود ۸۴۷ نفر مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در مراکز درمانی اصفهان بستری شدند که از بین آنها ابتلای ۶۸ نفر به این بیماری پس از انجام آزمایش پزشکی، مُسجل شد.

کد خبر 468525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha