سند سیستم مدیریت هوشمند اقلیمی در ۳ منطقه حفاظت شده ایران تدوین می‌شود.

حیات وحش طبس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: ایران و ایتالیا در جهت  کاهش  انتشار گازهای گلخانه ای و سازگاری با پیامدهای ناشی از پدیده تغییر اقلیم سند همکاری امضا می‌کنند که در این همکاری سه منطقه حفاظت شده در کشور برای اهداف این پروژه انتخاب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: پناه گاه حیات وحش نایبندان طبس جزو سه منطقه ای است که این پروژه در آن انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد:  با توجه به فعالیت های صنعتی برخی کشورهای پیشرفته باعث انتشار آلایندگی‌های زیست محیطی و تخریب لایه ازن شده که بر همین اساس متعد شده اند تا با در اختیار گذاشتن اعتبارات از سوی سازمانهای بین المللی به سایرکشورها  از جمله ایران  به جبران برخی از این خسارتها کمک کنند.

کشتکار مشاور تدوین سند، اهداف کلی این پروژه  را مدیریت پایدار پوشش گیاهی با رویکرد تاب آوری اقلیمی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و توانمند سازی جوامع محلی در جهت استفاده پایدار از منابع طبیعی عنوان کرد و گفت:احیاء پوشش گیاهی تخریب شده، مدیریت چرای دام و تقویت مشارکت جوامع روستایی از طریق ظرفیت سازی و افزایش آگاهی عمومی و... در دستیابی به اهداف این پروژه بسیار موثر خواهد بود.

لازم به ذکر است به همین منظور جلسه ای با حضور سایر دستگاه‌های اجرایی استان از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، راه و شهرسازی، امور عشایری و... در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار و موضوع ونحوه همکاری و احصاءپیشنهادات هر یک از دستگاههای اجرایی مرتبط جهت تدوین سند پروژه در پناه گاه حیات وحش نای بندان طبس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 468519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha