اعضای شورای شهر گرگان در جلسه شنبه شب خواستار بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت اطلاع‌رسانی شهرداری و نشر آموزه‌های بهداشتی برای جلوگیری از رشد شیوع بیماری آنفلوآنزا در این شهر شدند.

شورای اسلامی شهر گرگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در یکصد و نود و هشتمین جلسه علنی شوای شهر گرگان، گلستان تعدادی از اعضا با اشاره به وضعیت رو به گسترش بیماری آنفلوآنزا در استان گلستان خواستار مشارکت بیشتر مدیریت شهری با مرکز بهداشت شدند.

فایزه عبدالهی اظهار داشت: دغدغه‌های حوزه سلامت اصلی‌ترین مسئله اجتماعی در مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی گفت: استفاده از بیلبوردهای سطح شهر، تلویزیون شهری و دیگر امکانات شهرداری باید در خدمت اطلاع‌رسانی بهداشتی قرار بگیرد و با تمام قوا در کنار نهادهای دخیل مانند بهداشت و بیمارستان‌ها حضور جدی داشته باشیم.

 سید محمد مرتضوی دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: مجموعه مدیریت شهری آمادگی دارد تا با حداکثر توان در فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه شیوع آنفولانزا وارد میدان شود.

وی گفت: شرایط حاد این بیماری نیازمند مشارکت جدی‌تر همه دستگاه‌های استان گلستان می‌باشد.

بنا به گزارش‌ها تاکنون هفت نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا در استان جان خود را از دست دادند و بیش از ۹۵۰ نفر با احتمال ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان قرار دارند.

 در این جلسه همچنین نامه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر گرگان با موضوع پیشنهاد ایجاد انجمن زنان شهر قرائت که با نظر مثبت اعضا این نامه به شهرداری گرگان ارجاع شد.

 ایجاد انجمن‌های تخصصی غیر دولتی برای افزایش مشارکت‌پذیری شهروندان در حل مشکلات یکی از وظایف پارلمان شهری محسوب می‌شود.

 در این جلسه همچنین برخی اعضای شورای شهر خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر شهرداری گرگان به شهروندان در خصوص اعمال اصلاحات ترافیکی و هندسی در میدان بسیج شدند.

 به گفته این اعضا، اصلاحات انجام شده موجب سردرگمی شهروندان شده که معاونت عمرانی شهرداری گرگان اظهار داشت: تمام مباحث ترافیکی پیاده‌سازی شده در محدود میدان بسیج بر اساس مطالعات ۵ ماهه پیمانکار مشاور پروژه انجام شده و با نصب تابلوهای راهنما مسیریابی در این محور آسان‌تر خواهد شد.

 رییس شورای شهر گرگان از افتتاح این پروژه عمرانی در پایان هفته جاری خبر داد.

تامین نشدن بودجه ۵ میلیارد ریالی برای انجام مطالعات تبدیل شهر گرگان به شهر دوستدار کودک از دیگر مسائلی بود که مورد انتقاد اعضای شورا قرار گرفت.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد.

کد خبر 468510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha