مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعهد اشتغال این سازمان در سال‌جاری گفت: تاکنون ۷۲.۶ درصد طرح‌های اشتغال‌زای مرتبط با این سازمان اجرایی شده است.  

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ذبیح‌الله غریب در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سهم جهاد کشاورزی استان از طرح‌های اشتغالزای سال‌جاری ۴۳۱ مورد بوده که از این تعداد تاکنون ۳۱۳ طرح به مرحله اجرا رسیده است.  

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۰ درصد منابع مرتبط با اشتغال کشاورزی استان در حوزه‌های صنایع کوچک، بازرگانی و خدمات تامین و جذب شد.  

غریب تصریح کرد: برای احداث و راه‌اندازی ۶۷ طرح گلخانه‌ای استان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در استان آماده پرداخت است.  

وی یادآور شد: با پرداخت این میزان تسهیلات بانکی و راه‌اندازی طرح‌های گلخانه‌ای وضعیت اشتغال افزایش، نرخ بیکاری کاهش و اقتصاد چهارمحال و بختیاری رونق می‌یابد.  

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اشتغالزایی، پرداخت تسهیلات این بخش را دارای اولویت دانست.  

چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف مرتبط با کشاورزی از ظرفیت، پتانسیل و توانمندی ویژه‌ای برخوردار است.  

کشاورزی چهارمحال و بختیاری دارای سهم ۲۹ درصد ارزش افزوده و ۲۲ درصد اشتغال است و اکنون در تولید ۱۰ محصول کشاورزی رتبه نخست کشوری دارد.  

چهارمحال و بختیاری با تولید ۲۰ درصد بادام کشور، نیازمند اختصاص ردیف ملی با عنوان "توسعه باغات در زمین‌های شیبدار" است.  

افزایش سهم تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری می‌تواند ۲ هزار واحد تولیدی این حوزه را رونق دهد.  

بین ۱۵ تا ۲۰ درصد تولیدات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.  

کد خبر 468484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha