آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی با پیگیری مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۹ با کسب امتیازات لازم موفق شدند دو سهمیه ارزشمند المپیک ۲۰۲۰ را به نام خود ثبت کنند.

حسيني- هادي‌پور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، فینال مسابقات گرندپری ۲۰۱۹  با حضور ۱۶ تکواندوکار برتر جهان در هر ۴ وزن المپیکی مردان و زنان و در مجموعه ورزشی "دینامو" مسکو برگزار شد.

۵ نفر برتر رنکینگ المپیکی هر وزن برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دعوت می‌شوند که آرمین هادی‌پور با احتساب امتیازات رقابت گرندپری مسکو و کسر امتیازاتی که در گذشته کسب کرده است با ۳۴۵ امتیاز در رده ۵ قرار می‌گیرد؛ در وزن میرهاشم حسینی نیز با توجه به این که نفر اول رنکینگ گرنداِسلم در میان نفرات برتر رنکینگ المپیکی قرار دارد، ۶ نفر اول جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب خواهند کرد که میرهاشم حسینی نیز با احتساب امتیاز فینال گرندپری و کسر امتیازاتی که در گذشته کسب کرده است، با ۳۰۴ امتیاز در میان ۶ نفر رنکینگ قرار گرفت و بر این اساس جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را به دست آورد.

برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۱۲۸ سهمیه در ۴ وزن مردان و ۴ وزن زنان برای تکواندو در نظر گرفته شده است. ۱۲۰ سهمیه از طریق کسب امتیاز و شرکت در مسابقات (۵ سهمیه گرندپری، یک سهمیه گرنداسلم و ۷۲ نفر از طریق مسابقات قاره‌ای)، ۴ سهمیه (۲ مردان و ۲ زنان) برای کشور میزبان و ۴ سهمیه (۲ زنان و ۲ مردان) به صورت اهدایی برای کشورهای دارای شرایط که نتوانسته‌اند از طریق رقابت‌های کسب سهمیه، رنکینگ المپیکی و گرنداِسلم مجوز حضور در بازی‌های المپیک را کسب نمایند، تعلق می‌گیرد.

کد خبر 468456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha