جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تردد خودروها در سه مسیر ارتباطی این استان به دلیل بارش برف و لغزندگی سطح جاده با استفاده از زنجیرچرخ امکانپذیر است.

زنجیرچرخ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی، یکشنبه ۱۷ آذر با بیان این‌که بارش برف و باران از شنبه شب در استان زنجان آغاز شده و کلیه مسیرهای ارتباطی این استان را لغزنده کرده است، افزود: در حال حاضر مسیر ارتباطی زنجان - طارم، زنجان - تهم و چورزق و گردنه قلی کندی در جاده زنجان - دندی، برفی و مه آلود است.

وی اظهار داشت: آزادراه زنجان - قزوین نیز مه آلود و بارانی است و از رانندگان انتظار می‌رود در سفر به مناطق کوهستانی این استان، خودروهای خود را به وسایل ایمنی زمستانی از قبل زنجیرچرخ مجهز کنند.  

عظیمی تصریح کرد: در روزهای برفی و بارانی، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و احتیاط و دقت بیشتری رانندگی و در صورت امکان از سفرهای غیرضرور نیز پرهیز کنند.

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

کد خبر 468439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha