اپل ممکن است سنت همیشگی‌اش را بشکند و چهار مدل جدید آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند.

iPhone 12

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نت، همچنین اگر شایعات درباره به بازار آمدن آیفون SE۲ درست باشد، ممکن است شمار کل آیفون‌های جدید در سال ۲۰۲۰ به پنج برسد.

این هفته در میزگرد Apple Core صحبت‌هایی در مورد بازگشت تشخیص هویت لمسی (TouchID)  با توجه به تشخیص‌دهنده جدید روی صفحه اثر انگشت ساخت کوالکوم مطرح شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل چهار مدل جدید آیفون ۱۲ را در پاییز ۲۰۲۰ معرفی می‌کند: یک مدل ۵.۴ اینچی، دو مدل ۶.۱ اینچی و یک مدل ۶.۷ اینچی که همه آنها صفحه نمایش OLED دارند.

این گزارش‌ها با گزارش منابع خبری دیگر تطبیق دارند که می‌گویند اپل ممکن است اندازه فعلی ۵.۸ اینچی آیفون ۱۱ پرو را کنار بگذارد. بنابراین مدل‌های ۵.۴ و یکی از مدل‌های ۶.۱ اینچی به عنوان وسائل ارزان‌قیمت‌تر احتمالا با نام آیفون ۱۲ عرضه خواهند شد. مدل‌های گران‌قیمت‌تر ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی به ترتیب با نام‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس ارائه خواهند شد.

انتظار می‌رود همه مدل‌های جدید آیفون ۱۲ طراحی جدید و قابلیت اتصال به شبکه‌های پرسرعت ۵G را داشته باشند. اما گزارش می‌شود که مدل‌های گران‌فیمت‌تر (آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس) از ۵G mmWave (سریعترین ۵G با سرعت‌های در یک تا ۲ گیگابیت در ثانیه) حمایت کنند و یک آرایش دوربینی سه‌گانه داشته باشند که «حسگر سه‌بعدی رو به جهان» (world-facing ۳D) نامیده می‌شود و به یک حسگر «مدت پرواز» (ToF) اشاره دارد که می‌تواند اطلاعات مربوط به عمق تصویر را ثبت کند.

در مقابل مدل‌های معمولی آیفون ۱۲ دوربین‌ها دوگانه خواهند داشت و از طیف زیر ۶ گیگاهرتزی شبکه ۵G حمایت می‌کنند (نه mmWave).

همچنین گفته می‌شوند اپل برای دومین بار آیفون ارزان‌قیمت SE را بازار خواهد فرستاد که برخی از خصوصیات آیفون ۱۱ فعلی مانند تراشه بیونیک A۱۳  را خواهد داشت.

بالاخره اینکه گزارش می‌شود اپل از سال ۲۰۱۲ ورودی اتصال لایتنینگ را به کلی کنار خواهد گذاشت.

کد خبر 468418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha