مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: در راستای توانمندسازی عشایر استان ایلام ۲۱ میلیاردتومان تسهیلات به این قشر پرداخت شد.

عشایر ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی سلیمی، مدیرکل امور عشایر ایلام شنبه شانزدهم آذر گفت: افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر ایلام از ۷ هزار و ۹۰۰ تن در سال گذشته به ۸ هزار و ۳۰۰ تن در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته تاکنون بیش از ۵ هزار خانوار عشایری استان ایلام از تسهیلات کم‌بهره از محل بند (ب) ماده ۵۲، و تسهیلات قانون الحاق ۲ ماده ۱۰ و ۱۲ بحران و همچنین اعتبارات اشتغال روستائیان و عشایر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایر ایلام اظهار داشت: در سنوات گذشته تسهیلات بسیار خوبی در راستای افزایش راندمان تولید و بهره‌وری بیشتر به عشایر ارائه شده و از طریق سامانه کارا نیز نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر ایلام در راستای توانمندسازی پرداخت شده است.

سلیمی ادامه داد: نزدیک به ۷.۵ درصد دام عشایر کشور در استان ایلام و حوزه عشایری است که نقش عمده‌ای در تامین و عرضه مواد غذایی و پاسخگویی به تقاضاهای گوشت قرمز و مواد لبنی را دارند.

این مسئول استانی خاطرنشان کرد: محل بند ه تبصره ۴، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آب‌رسانی در مناطق عشایری این استان اختصاص یافته و در حال حاضر ۲ پروژه تامین آب عشایر بانکول و درگه و تامین آب سیاهگل، پلیه، گیلانه، چشمه مهرو و روان شهرستان ایوان در دست اجرا است.

گفتنی است، در استان ایلام ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیتی ۶۰ هزار نفر در ۹۵ کانون توسعه به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند.

کد خبر 468379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha