رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : سه نفر از شالیکاران دراین شهرستان که بقایای گیاهی زمین‌های خود را پس از برداشت محصول آتش می‌زدند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مزرعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز نجاتی امروز با بیان این مطلب افزود: متاسفانه در فصل پاییز که زمان برداشت برنج در شوشتر است شاهد حجم وسیعی از آتش سوزی مزارع توسط شالیکاران پس از برداشت این محصول هستیم.

وی ادامه داد : این اقدام علاوه بر اینکه باعث تضعیف خاک و وازبین رفتن مواد مغذی خاک می شود با انتشار دی اکسید کربن و سایر آلاینده ها وسموم گازی در هوا باعث ایجاد مشکلات و حساسیت های تنفسی و مه گرفتگی و کاهش دید رانندگان در جاده‌ها می شود و خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت شهروندان را در پی داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد : در این‌باره وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این حوزه، باید راهکار اساسی بیندیشد و ضمن آموزش و جلوگیری از این تخلف از طریق اداره های تابعه خود با کشاورزان خاطی برخورد جدی کند.

وی افزود : تخلف مربوط به آتش زدن بقایای گیاهی در ماده ٢٠ قانون هوای پاک تصریح شده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی براساس ماده ١٩ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

کد خبر 468373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha