معاون امور عمرانی استاندار تهران گفت: غافلگیری مسئولان در پی‌بارش باران و برف پذیرفته نیست و شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان باید تمام امکانات و ظرفیت‌ها را برای مشکلات احتمالی به کار بگیرند.  

بارندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد تقی‌زاده، معاون استاندار تهران شنبه ۱۶ آذر درباره تدابیر استانداری تهران در پی‌پیش‌بینی بارش باران و برف طی روزهای آینده در استان اظهارداشت: هفته گذشته جلسه شورای ترافیک استان تهران برگزار و در این جلسه مصوب شد که شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان تمام امکانات و ظرفیت‌ها را برای حل مشکلات احتمالی به کار بگیرند.  

وی گفت: هلال احمر، اورژانس، پلیس راهور، اداره کل راهداری و همه نهادهای مربوطه در این زمینه مکلف شدند که در جاده‌های بین شهری و راه‌های مواصلاتی استان هم اکیپ‌هایشان را مستقر کنند و نسبت به سال گذشته، میزان اکیپ‌هایشان را به‌ویژه در مناطق برف‌گیر که می‌تواند مسئله ساز باشد، افزایش دهند.  

تقی‌زاده افزود: همچنین نهادهای مربوطه باید نسبت به شارژ مخازن نمک و ماشین‌آلاتی که در این زمینه لازم است، اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.  

معاون استاندار تهران بیان کرد: روزهای گذشته هم بازدیدی از راه‌های موصلاتی استان؛ شرق و جنوب شرق استان انجام شد کمبودهایی به ادارده کل راهداری تذکر داده شد تا برای رفع کمبودها اهتمام جدی را داشته باشند.  

وی با اشاره به بارش برف در استان تهران طی هفته‌های گذشته و سخنان مطرح‌شده درباره غافلگیری مسئولان افزود: چنین سخنانی پذیرفته‌شده نیست، بارش برف پیش بینی‌شده بود.  

تقی‌زاده گفت: سازمان هواشناسی شرایط جوی استان تهران در روزهای آینده را به‌ویژه در ارتفاعات با بارش برف و در مناطق پایین دستی با بارش باران پیش‌بینی کرده است، براین اساس شهرداری‌های استان و راهداری باید با آمادگی لازم نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.  

معاون امور عمرانی استاندار تهران اظهارداشت: البته در بعضی از مناطق میزان بارش زیاد است و به دلیل این‌که ورودی آب به بعضی از کانال‌ها و مسیل‌ها افزایش پیدا می‌کند شاید به صورت مقطعی در بعضی از مناطق مشکلاتی ایجاد شود اما مسدودشدن راه‌های اصلی و شریانی قابل قبول نیست.  

کد خبر 468338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha