مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: مسئولان اتحادیه‌های صنفی این شهرستان با افزایش بازرسان بر بازار کنترل بهتری داشته باشند تا افراد سودجو نتوانند کالاها و اقلام موردنیاز مردم را گران کنند.

بازرسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین داریونی شنبه ۱۶ آذر در نشست با مسئولان اتحادیه‌های صنفی گناوه در استان بوشهر افزود: با توجه به وجود پنج هزار و ۶۴۴ واحد صنفی دارای پروانه کسب، بازرسان صنعت و معدن و تجارت نمی‌توانند روزانه این تعداد واحد صنفی را رصد کنند و باید اتحادیه‌ها به کمک آنان آمده تا در امر نظارت بیشتر و  پایش قیمت‌های بازار بهتر عمل شود.

وی اظهار داشت: اتحادیه‌های صنفی باید کتاب قانون آن حوزه را دقیق مطالعه تا بتوانند در اجرای وظایف محوله بخوبی عمل  کنند.

داریونی یادآور شد:  این شهرستان دارای ۱۰  اتحادیه صنفی است و نیاز به همکاری آنان در تنظیم بازار است.

داریونی افزود : در سال جاری هشت جلسه کمیسیون نظارت بر قیمت‌ها برگزار و  و ۳۶ مصوبه اتخاذ شده‌است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: بعضی از کالاها در بازار افزایش جزیی داشته که بیشتر آن بر مبنای خرید از از میادین میوه و تره‌بار استان همجوار بوده و در بعضی اقلام از جمله مرغ کاهش قیمت یافته‌است.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه  گفت : نبود گفت و گو و نشست اعضای اتحادیه‌ها با صاحبان پروانه‌های کسب از اشکالات آنان است که باعث شکافت زیاد بین اتحادیه با  اعضای آن شده است.

حسین امیری گفت : روسای اتحادیه‌ها باید جلسات مستمر به‌صورت ماهانه با اعضای هیات مدیره برگزار و خروجی آن را  به اطلاع اعضای خود رسانده و  پیگیر مسایل و مشکلات آنها شوند تا  اعتماد و همدلی بیشتری برقرار شود.

وی بیان کرد: اتاق اصناف شهرستان باید ارتباط مستمری با دیگر اتاق‌های  اصناف شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان داشته باشد و از تجارب و اطلاعات آنها بخوبی استفاده کند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه گفت:  گناوه نسبت به دیگر شهرستان‌ها از لحاظ  کسب و کار موقعیت بهتری دارد و ما باید از این فرصت برای بیشرفت شهر و  کسب و کار نهایت اسفاده را ببریم.

شهرستان تجاری و ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و بازار تجاری آن از بازارهای معروف در جنوب کشور است.

کد خبر 468327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha