رئیس صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شهرستان لنجان گفت: دلالان همسایه‌های شرقی کشور گوجه‌فرنگی سبز را به قیمت ۸ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند و به خارج از کشور می‌برند، بنابراین کاهش قیمت این محصول در چنین شرایطی دور از انتظار است.

گوجه‌فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مهدی نورانی اظهار کرد: هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی عمده‌فروشی درختی ۱۲ هزار تومان و گوجه‌فرنگی بوته‌ای ۶ هزار تا ۹ هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

رئیس صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شهرستان لنجان، استان اصفهان خاطرنشان کرد: قیمت خرده‌فروشی این محصول در مغازه طبق قانون ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر از این میزان است و به این ترتیب هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی درختی حداکثر ۱۶ هزار تومان و گوجه‌فرنگی بوته‌ای ۸ هزار تومان تا ۱۲ هزار تومان بسته به کیفیت عرضه می‌شود.

وی در تشریح دلایل این افزایش قیمت عنوان کرد: دلالان همسایه‌های شرقی کشور گوجه‌فرنگی سبز را به قیمت ۸ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند و به خارج از کشور می‌برند، بنابراین کاهش قیمت این محصول در چنین شرایطی دور از انتظار است.

نورانی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر هزینه حمل‌ و نقل بار افزایش پیداکرده و منجر به افزایش بخشی از قیمت‌ها شده است، هزینه بسته‌بندی محصولات نیز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت در بازار میوه و تره‌بار است.

رئیس صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شهرستان لنجان یادآور شد: هر کیلوگرم پرتقال درجه یک با بسته‌بندی تور پلاستیکی ۳ هزار تومان و در بسته‌بندی کارتنی ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد که نشان از نقش بسته‌بندی در قیمت محصول دارد.

کد خبر 468321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha