اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در اجرای پروژه‌های مختلف الکترونیکی از جمله استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود که این روند با همکاری‌های بین بخشی تا تحقق اهداف ترسیم شده ادامه دارد.

بیمه سلامت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر خدیجه ابراهیم‌خانی شنبه ۱۶ آذر در این خصوص گفت: استان زنجان جمعیت یک میلیون و ۸۴ هزار نفری دارد که در زمان حاضر ۵۴۰ هزار نفر از این تعداد، تحت پوشش  بیمه سلامت استان هستند که به عبارتی ۵۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین پوشش بیمه ای استان، بیمه سلامت بوده و پس از آن تامین اجتماعی با پوشش حداکثری جمعیت ۵۲۵ هزار نفری در جایگاه بعدی قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: بر این مبنا و مشابه آمار کشوری ۸۱.۵ درصد جمعیت بیمه شدگان سلامت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند و از مجموع ۴۸۱ مرکز طرف قرارداد ۹۰ درصد آنها با این اداره کل طرف قرارداد هستند.

وی اظهار داشت: این اداره با ۹۵ درصد پزشکان عمومی، ۸۳ درصد متخصصان، ۱۰۰ درصد آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی، پرتو پزشکی و فوق تخصص‌ها، ۹۸ درصد داروخانه‌ها و ۴۹ درصد دندانپزشکان نیز طرف قرار داد است.

ابراهیم خانی افزود: تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت استان در سال ۹۲، حدود ۵۵۶ هزار نفر بود که با شروع طرح تحول نظام سلامت ۹۰ هزار نفر ثبت نام کردند و جمعیت بیمه شدگان به ۶۳۵ هزار نفر رسید.

وی اضافه کرد: این تعداد ۹۰ هزار نفری تا پایان سال ۹۵، به ۱۱۵ هزار نفر رسید و جمعیت ایرانیان این اداره کل که در شروع اجرای طرح ۱۳ هزار نفر بود تا پایان این سال به صفر رسید.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: با شروع اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز تعداد بیمه شدگان و هم بار مراجعه کنندگان به مراتب افزایش یافت، بطوری که بار مراجعات در بخش سرپایی ۱۴ درصد، در بستری ۱۲ درصد و هزینه‌های تحمیل شده نیز در بخش ۲ و سه دانشگاهی، غیر دانشگاهی و بخش خصوصی ۸۵ درصد بالا رفت.

وی اظهار داشت: تامین منابع مورد نیاز و تخصیص آن به میزان ۹۵ درصد بصورت دولتی و پنج درصد از طریق منابع داخلی است که عدم توازن منابع و مصارف موجب شد در پایان سال ۹۶، با حجم انبوهی از مراجعات زیاد، هزینه‌های بالا، زیان انباشته به مبلغ هشت هزار میلیارد تومان در سطح کشور بر جای بگذارد.

ابراهیم‌خانی یادآور شد: فصل جدیدی از فعالیت سازمان بیمه سلامت موجب شد کنترل هزینه‌ها به شکل مناسبی انجام بگیرد چرا که همپوشانی‌های زیادی وجود داشت که به تدریج برای رفع آنها اقدام شد.

کد خبر 468314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha