مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری ویژه‌ای به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت گردشگری در تکاب پرداخت می‌شود.

تخت سلیمان تکاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جلیل جباری شنبه 16 آذر با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای ۲ روزه تخت سلیمان تکاب در استان آذربایجان‌غربی افزود: با برگزاری این جشنواره فرصت‌های جدیدی برای معرفی جاذبه‌های و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این شهرستان تعریف و معرفی شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره نقش مهمی در افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در رونق گردشگری تکاب داشت، اظهار داشت: هم‌اینک زمینه و بسترهای لازم برای احداث واحدهای بوم‌گردی، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر و همچنین خدمات رفاهی و تفریحی بین‌راهی در تکاب و در جوار جاذبه‌های طبیعی فراهم شده و تسهیلات مناسبی در این زمینه پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: جشنواره منطقه‌ای تخت‌سلیمان تکاب که با حضور چهار استان شمال‌غرب کشور برگزار شد، زمینه و مقدمه‌ای برای برگزاری یک جشنواره ملی در نیمه نخست سال آینده است تا ظرفیت‌های گردشگردی تکاب در سطح استان‌های کشور بهتر معرفی شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر مبنای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی تکاب در زمینه رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و راه‌اندازی مراکز اقامتی جدید برای رفاه حال مسافران و گردشگران قرار گرفته‌است.

جباری گفت: در جشنواره منطقه‌ای تکاب به عنوان یکی از هفت رویداد منتخب ملی گردشگری با حضور گردشگران، تورگردانان و دفاتر خدمات سفر در ایام غیر پیک گردشگری برگزار شد که نشانه اهمیت توجه به توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان به‌عنوان یکی از مهمترین مناطق طبیعی و تاریخی منطقه به‌شمار می‌رود.

جشنواره منطقه‌ای تخت سلیمان تکاب روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته با حضور گردشگران و فعالان گردشگری چهار استان شمال غرب کشور از جمله آذربایجان‌شرقی، زنجان، آذربایجان‌غربی و گیلان برگزار شد.

مجموعه میراث فرهنگی تخت‌سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید؛ هم‌اکنون آثار و بقایای دوره‌های تاریخی ساسانی و ایلخانی از جمله برج‌ و باروها و بقایای آتشکده آذرگشنسب، یکی از سه آتشکده مهم ایرانیان باستان در اطراف دریاچه‌ اسرارآمیز این مجموعه خودنمایی می‌کند.

به عقیده باستان‌شناسان محوطه تاریخی تخت‌سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته‌است؛ هم‌اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ‌های ایلخانی تنها در مجموعه تخت‌سلیمان تکاب به چشم می‌ خورد.

۲ باب هتل و ۶ واحد بوم‌گردی با ظرفیت ۲۵۰ نفر در زمان حاضر در تکاب فعال است.

کد خبر 468310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha