مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در پی‌ورود یک سامانه بارشی به آسمان استان، پیش‌بینی می‌شود از شنبه شب(۱۶ آذر) ریزش برف همدان را فراگیرد.  

برف همدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حسن باقری شکیب روز شنبه افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با بارش باران، ریزش برف، مه و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.  

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه از ساعات بعد از ظهر شنبه بیشتر می‌شود و امشب با ریزش برف به اوج خود می‌رسد.  

باقری‌شکیب با بیان این‌که این سامانه موجی از هوای سرد را وارد استان می‌کند، عنوان کرد: در پی‌فعالیت این سامانه دمای هوای بیشتر نقاط استان کاهش یافته و دمای کمینه برخی از نقاط به هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.  

وی ادامه داد: این سامانه از شمال غرب و از ناحیه اروپای شرقی وارد همدان شده است و دمای پایین این سامانه احتمال ریزش برف را قوی‌تر می‌کند.  

باقری‌شکیب با اشاره به این‌که این سامانه روز دوشنبه به تدریج از آسمان استان خارج می‌شود، ادامه داد: از روز دوشنبه با افت شدید دمای هوا، یخ زدگی سطح معابر و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.  

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با صفر درجه سانتی‌گراد، کمترین دمای استان را داشته‌اند.  

باقری‌شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شده است.  

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.  

کد خبر 468291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha